کد خبر : 17104
تاریخ انتشار : یکشنبه 1 آبان 1401 - 15:09
-

طرح کاداستر اراضی روستایی کشور تا یکسال آینده تکمیل خواهد شد

معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با اشاره به اهمیت صدور سند تک برگی برای تمام اراضی و املاک کشور گفت:طرح کاداستر (حدنگار) و صدور سند تک برگی اراضی و املاک روستایی تا یک سال ِآینده تکمیل خواهد شد.

به گزارش کارنامه فردا،حسن بابایی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه صدور سند تک برگی و کاداستر از تاکیدات مهم مقام معظم رهبری در دیدار با مسوولان قوه قضاییه بوده است، افزود: هم‌اکنون صدور سند اراضی ملی، مستثنیات، اراضی کشاورزری و روستایی در دستورکار مسوولان سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دارد و برای بیش از ۹۸ درصد اراضی ملی کشور تاکنون سند تک برگی صادر شده است.

وی با اشاره به اهمیت صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی و اجرای طرح کاداستر  این اراضی بر برگزاری نشست و جلسات با فرمانداران، دهیاران، بخشداران برای اطلاع‌رسانی به کشاورزان و مردم در راستای اجرای طرح تاکید کرد و گفت: اجرای طرح صدور کاداستر اراضی کشاورزی از جنگل‌خواری، کوه‌خواری و زمین‌خواری جلوگیری خواهد شد.

بابایی اظهار داشت: هم‌اکنون ۹۸ درصد عرصه‌های ملی در چهارمحال و بختیاری تثبیت مالکیت و برای ۹۲درصد اراضی ملی نیز سند تک برگی صادر شده است و اکنون اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی در استان در دست اجراست که پیش‌بینی می‌شود این استان در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی پیشرو باشد و جشن حدنگاری در اراضی کشاورزی این استان به عنوان نخستین استان کشور برگزار شود.

بابایی با اشاره به اینکه تهیه نقشه تمام روستاها بر عهده ثبت اسناد و املاک کشور است، افزود: برای صدور سند در مناطق روستایی هیچ هزینه‌ای از روستاییان دریافت نخواهد شد و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده تمام روستاهای استان سنددار شوند.

معاون رییس قوه قضاییه اظهار داشت:هم‌اکنون عملیات ساخت ۲ واحد ثبتی در استان در دست  اجراست که واحد ثبتی سامان در دهه فجر افتتاح می‌شود و برای تکمیل و ساخت واحد ثبتی شهرستان بن نیز ۵۰ درصد اعتبارات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مابقی از سوی استانداری تامین خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.