کد خبر : 17087
تاریخ انتشار : شنبه 30 مهر 1401 - 15:20
-

پرداخت ماهانه ۱۲ میلیارد تومان با اجرای طرح دارویار در مازندران

مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت: ماهانه ۱۲ میلیارد تومان در قالب طرح دارویار برای جبران افزایش قیمت داروها و کاهش هزینه های مردم در استان پرداخت می شود.

به گزارش کارنامه فردا،محمدرضا میرزایی صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران با گرامیداشت هفته بیمه سلامت با اشاره به اینکه با اجرای طرح پوشش رایگان بیمه پایه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش ما قرار دارند، گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بیمه سلامت افزود: روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر هر روز برای بیمه شدن مراجعه می‌کنند و و از بیمه رایگان پایه بهره مند می‌شوند.

وی با عنوان اینکه بیش از دو هزار و ۸۰۰ مؤسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، افزود: در عقد قرارداد با مؤسسات محدودیتی نداریم و با پزشکان، مراکز درمانی و غیره قرارداد منعقد می‌کنیم.

میرزایی درباره پرداخت به مؤسسات درمانی گفت: می‌توانیم ادعا کنیم بیمه سلامت به کسی بدهکار نیست و حدود سرپایی ۱۶۰ میلیارد تومان طی نیمه اول امسال پرداخت شد و به بیمارستان‌ها نیز بدهی نداریم.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اظهار اینکه ماهانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برای هزینه بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود، گفت: ماهانه میانگین پرداخت در استان مازندران به مؤسسات درمانی و بیمارستان‌ها ۱۲۰ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به طرح مهم بیمه سلامت، طرح بیمه رایگان را از جمله طرح‌ها ذکر کرد و گفت: برای این طرح شش هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و برای درمان زوج‌های نابارور نیز ۴۰۰ میلیون تومان برای ۲۷۵ زوج در سال قبل هزینه شد و امسال برای ۵۵۳ زوج ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

میرزایی یادآور شد: در حال حاضر با سه مرکز دولتی و دو مرکز خصوصی برای درمان زوج‌های نابارور قرارداد داریم و در مجموع تا پایان سال شمار مراکز تحت پوشش به هشت مرکز خواهد رسید.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن اقلام دارویی گفت: طی سه ماه گذشته ۱۲ میلیارد تومان بابت افزایش قیمت داروها در قالب طرح دارویار پرداخت می‌شود.

وی جمع هزینه‌های دارویی را ماهان بیش از ۲۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.