کد خبر : 16967
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مهر 1401 - 10:28
-

شورای عالی فضای مجازی در استان سمنان تشکیل شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: شورای عالی فضای مجازی به عنوان شورای استانی با توجه به اهمیت راهبردهای فضای مجازی تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: شورای عالی فضای مجازی در استان ایجاد شود تا راهبردهای بالادستی به بخش های مختلف ارایه دهد و هم‌افزایی و فرماندهی لازم داشته باشد تا فعالیتها در این حوزه و از سوی نهادهای مختلف نتیجه‌بخش شود.
وی تاکید کرد: درنظرگرفتن سمنان به عنوان محوری برای محتواسازی دینی و اخلاقی برای فضای مجازی در کشور کار بزرگی است که متخصص و کارشناس نیاز دارد و باید در مسیر تبیینی و شعائر اسلامی و ارزشهای نظام باشد تا جهاد تبیین نیز محقق شود.

مطیعی با اشاره به برخی مباحث نظری و تئوری در حوزه تربیت و اخلاق، افزود: هنوز اینکه انسان محور فرهنگ باشد مورد بحث است، در برنامه های فرهنگی باید این نکته را مدنظر قرار داد که باید خدا محور قرار گیرد.
وی با رجوع به تاریخ اسلام و دوره های تربیتی مسلمین در دوران پیامبر اکرم(ص) گفت: ایشان طی ١٣ سال در مکه مکرمه به انسان‌سازی و انتقال تفکر از جاهلیت آن دوران به عقلانیت پرداختند،
اکنون نیز باید محوریت در مباحث فرهنگی چارچوب ارزشهای نظام اسلامی و انقلابی همواره مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه لااکراه فی الدین مربوط به مرحله تکوین است ولی در مرحله تشریح باید نکات و تفکرات را مدنظر قرار داد، اضافه کرد: در برنامه‌های فرهنگی دانشجویان علاوه بر ذائقه دانشجویی، باید ارزشها بیشتر محور قرار گیرد و تبیین در دوره کنونی نه تنها باید بر مبنای وظیفه‌محوری بلکه نتیجه نیز باید هدف باشد.
وی یاد و خاطره شهید محمدحسین سروری راد شهید امنیت اهل گرمسار در ناآرامی‌های اخیر را گرامی  داشت.

امام جمعه سمنان ابراز داشت: فعالیت فعالان موکبها در ماه های محرم و صفر و راهپیمایی عظیم اربعین قابل قدردانی است.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و جمعی از مسوولان فرهنگی استان سمنان در این نشست حضور داشتند و گزارشی از بازگشایی دانشگاه ها و تاثیر آن بر فرهنگ عمومی و همچنین فعالیتهای کارگروه فضای مجازی، از دستور کارهای نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حسین محمدی شنبه , ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۱۱

با سلام.بله این موضوع واقعا در استان سمنان بسیار ضروری است