کد خبر : 16764
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 شهریور 1401 - 18:26
-

۳ اقامتگاه بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی در استان سمنان به بهره برداری می رسد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از افتتاح و بهره برداری از سه اقامتگاه سنتی و بوم‌گردی و یک کارگاه صنایع‌دستی استان سمنان در هفته دولت خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا ،امیر کرم‌زاده روز سه‌شنبه ۱ شهریورماه ۱۴۰۱ با تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: اقامتگاه سنتی اسفنجان به عنوان نخستین هتل بوتیک سنتی سمنان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ۲۲۷ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای راه‌اندازی این اقامتگاه سنتی هزینه شده است، گفت: با راه‌اندازی این اقامتگاه، زمینه اشتغال ۲۲ نفر فراهم می‌شود.

کرم‌زاده از افتتاح فاز دوم اقامتگاه بوم‌گردی رویای کویر در شهرستان سرخه در این هفته خبر داد و افزود: فاز دوم این اقامتگاه با صرف ۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی و پرداخت ۱.۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی، با فراهم کردن شرایط اشتغال ۳ نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین از افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی صدف کویر در شهرستان سرخه نیز خبر داد و تصریح کرد: برای راه‌اندازی این اقامتگاه، ۳ میلیارد ریال از سوی سرمایه‌گذار بخش خصوصی هزینه شده و ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال نیز تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: کارگاه خراطی چوب مهر دار نیز در این هفته در شهرستان دامغان افتتاح می‌شود و زمینه اشتغال سه نفر را فراهم می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.