کد خبر : 15544
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اردیبهشت 1401 - 14:32
-

هدف دشمن ۲ قطبی‌سازی در عرصه های مختلف جامعه ایران است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه ۲ قطبی سازی در کشور در زمینه های مختلف از مهمترین اهداف دشمن است، گفت: اقدامات ما باید در راستای وحدت باشد و فصل مشترکی باشیم که تمامی بخش ها و نگاه ها را به هم پیوند می‌زند.

به گزارش کارنامه فردا،پرویز فتاح در آیین گشایش مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی یزد اظهار داشت: در پاره ای موارد برخی از اماکن فرهنگی فقط مختص افراد خاصی شده و این رویکرد مانع از بهره گیری بخش گسترده تری از جامعه از این فضاهای فرهنگی شده که این گونه نگاه در حوزه فرهنگ نگرشی ناصواب است.

وی توسعه فعالیت های فرهنگی به خصوص در زمینه موزه‌ ها را از اولویت‌های بنیاد مستضعفان عنوان کرد و ادامه داد: تقویت موزه‌ها و حمایت از این مجموعه های فرهنگی مانع از شکل گیری و ترویج نگاه و رویکرد دوقطبی در جامعه می شود.

فتاح موزه یادآور شد: مجموعه فرهنگی و موزه نور و روشنایی یزد با پیشرفته‌ترین روش های روز مرمت و بهسازی شده و یکی از فاخرترین نمونه ها در کشور است که بالغ بر ۲۰۰ اثر هنری در آن نمایش درآمده است .

وی با تبیین ظرفیت موزه‌های کشور ادامه داد: موزه خودرو و دفینه از موزه هایی است که با حمایت بنیاد مستضعفان ایجاد شده و در این زمینه اولین اقدام موزه کاخ مرمر بوده است و این مسیر در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی تداوم خواهد داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اعلام آمادگی برای ایجاد موزه فرش ایران، گفت: یزد آیینه جهان ماست و بر این باور هستیم که هر آنچه در تراز این استان و شهر یزد اجرا شود، در تراز همه دنیا است و اگر بنای خوب و استانداردی در اختیار بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار گیرد، این آمادگی وجود دارد تا موزه فرش ایران نیز با در نظر گرفتن همه مسائل فرهنگی در این استان راه‌اندازی شود.

فتاح با تاکید بر بازسازی و مرمت میراث استان یزد در تراز این استان، ادامه داد: ۳۰ شهریور سال گذشته بازدیدی از مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی یزد انجام و پیشنهاد شد در صورت تحویل این مرکز به بنیاد مستضعفان، با استفاده از تمام ظرفیت های حرفه ای در حوزه مرمت، این محل به موزه ای ماندگار برای شهر تاریخی یزد تبدیل می شود که با همکاری مسئولان استانی، این موزه در کمتر از ۸ ماه به بهره برداری رسید و این در حالی است که این مجموعه از ۳ ماه پیش آماده بهره برداری و افتتاح بود.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: هیچ مکتبی مانند اسلام مکتب دارای سلیقه نیک در زمینه های مختلف نیست و گاهی بدسلیقگی هایی در جامعه ما صورت گرفته که زیبنده انقلاب و اسلام نیست.

وی با بیان اینکه رضایت رهبر معظم انقلاب از اقدامات بنیاد مستضعفان در نمایش آثار تاریخی کشور، یک افتخار است گفت: در طول ۲ سال گذشته ۸ موزه توسط بنیاد مستضعفان راه اندازی شد که موزه هنرهای ایران، موزه خودرو، موزه رامسر و موزه سردار آسمانی، موزه هنر اصفهان و نور و روشنایی بخشی از این موزه ها است و ما این مسیر را ادامه می دهیم.
فتاح تاکید کرد: ما نباید تنها برای یک قشر یا یک گروه کاری بکنیم بلکه باید تلاش کنیم خدمات خود را در تمام حوزه ها، به تمام مردم فارغ از پوشش و لباس و قشر آنها ارائه دهیم.

قدردانی استاندار یزد از اقدامات فرهنگی بنیاد مستضعفان
استاندار یزد نیز در این آیین با تبیین خدمات بنیاد مستضعفان در حوزه های مختلف اظهار کرد: اقدامات فرهنگی و موزه ای یک امر مبارکی است که منشاء خیرات بسیاری شده است و نامه رهبر معظم انقلاب، در تایید این اقدامات فرهنگی بنیاد مستضعفان موید این موضوع است و علاوه بر این اقدامات، عملکرد بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت زدایی از مناطق محروم یزد در شهرستان بهاباد نیز، قابل تقدیر است چراکه در طول ۴ دهه گذشته بی نظیر بوده است.
مهران فاطمی با بیان اینکه برای مرمت عمارت تاریخی قصر آینه و تبدیل آن به یک موزه در تراز بین المللی زحمات بسیاری از سوی بنیاد مستضعفان کشیده شد گفت: ما برای این هدیه فرهنگی ارزشمند که از سوی بنیاد به مردم یزد و تمام گردشگران کشور ما اهدا شد سپاسگذاریم.
وی خاطرنشان کرد: شهر یزد به واسطه تاریخ غنی خود، از ظرفیت های فرهنگی زیادی برخوردار است و امیدواریم یادگاری های بیشتری از بنیاد در حوزه تاریخی و فرهنگی در این شهر داشته باشیم.
در این آیین با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، استاندار یزد و جمعی از مسئولان و چهره های فرهنگی استان یزد مرکز فرهنگی موزه‌ای نور و روشنایی یزد گشایش یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.