کد خبر : 14879
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 فروردین 1401 - 20:15
-

اسکان بیش از۱۰۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان  

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بیش از ۱۰۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا به نقل از کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی این استا ن،امیر کرم‌ زاده به خبر نگار کمیته اطلاع رسانی ستاد نوروزی افزود: بیشترین میزان بازدید گردشگران نوروزی از آثار تاریخی استان سمنان از ۲۶ اسفند ١۴٠٠ تاکنون به مجموعه تاریخی بسطام شاهرود اختصاص یافت.
وی از اقامت بیش از ۱۰۰ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان خبر داد و ابراز داشت: افزون بر چهار هزار نفر در هتل‌ها، ۶۷۸ نفر در اقامتگاه‌های سنتی، ۱۸۴ نفر در مجتمع‌های گردشگری، بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در مهمان‌پذیرها، ۹۲۹ نفر در هتل‌آپارتمان‌ها و چهار هزار و ۶۸۵  نفر در اقامتگاه‌های بومگردی استان اقامت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: در این بازه زمانی ۱۱۴ هزار و ۴۷۱ گردشگر از موزه‌ها، آثار تاریخی و طبیعی استان سمنان بازدید کردند.

کرم زاده با بیان اینکه حدود ۶۰ هزار نفر از مسافران نوروزی در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس و چادر مسافرتی اقامت کردند، افزود:۲۳ هزار نفر از مسافران نیز در این مدت در تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش اقامت داشتند.

به گفته وی، مجموع بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان در این مدت ۱۳۳ مورد بود.

مجموعه تاریخی بسطام شامل آرامگاه بایزید، رواق صفوی، منار بسطام، مسجد بایزید بسطامی، مسجد بسطام، امامزاده محمد، برج کاشانه، گنبد غازان خان و مدرسه شاهرخیه است. 

مجموعه آثار تاریخی باقیمانده در این شهر از دوره سلجوقی به بعد است و در کنار آن آرامگاه متعلق به ابویزید طیفور بی عیسی بن سروشان بسطام ملقب به «سلطان العارفین » و از عرفای نامی و مشهور ایران در قرن سوم هجری قمری قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.