کد خبر : 14541
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1400 - 12:41
-

۴۵ محکوم به قصاص امسال در مازندران از چوبه دار رها شدند

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ نفر از محکومان به قصاص نفس از دار مجازات رهایی پیدا کردند و مقدمات آزادی ۲۰ نفر دیگر در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون ۴۵ نفر از محکومان به قصاص نفس از دار مجازات رهایی پیدا کردند و مقدمات آزادی ۲۰ نفر دیگر در حال پیگیری است.

به گزازش کارنامه فردا ،حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته توسط مقامات قضائی استان، اداره کل زندان‌های استان، اعضای شورای حل اختلاف و ستاد دیه با اخذ رضایت از اولیای دم، چهار نفر محکوم به قصاص نفس در ایام ماه مبارک رجب از چوبه دار رهایی یافته و از زندان آزاد شدند.

رئیس شورای قضائی استان ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴۵ نفر از محکومین به قصاص نفس از دار مجازات رهایی پیدا کردند و برای تعداد ۲۰ نفر نیز رضایت اولیای دم اخذ و مقدمات آزادی آنان در حال پیگیری است.

رئیس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر اهمیت صلح و سازش در پرونده‌های قضائی اظهار داشت: فراهم کردن شرایط آزادی زندانیان محکوم به قصاص با اخذ رضایت از اولیای دم و رسیدن به صلح و اصلاح ذات‌البین بویژه در پرونده‌های قصاص، باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی قابلیت‌های میانجیگری، جذب کمک‌های مالی از خیرین و همچنین حلقه‌های صلح و سازش را از ظرفیت‌های ارزشمند در اصلاح ذات‌البین دانسته و خاطرنشان کرد: جایگاه صلح و سازش ریشه در فطرت بشری دارد و در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما به کرات به این امر پسندید تأکید شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.