کد خبر : 14384
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 اسفند 1400 - 21:32
-

ارتباط اسباب بازی سازان سرخه‌ای با هنرمندان کشور برای توسعه اقتصادی گسترش می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت ۱۶۰ کارگاه اسباب بازی سازی در شهرستان سرخه گفت: به منظور توسعه اقتصاد فرهنگ، مقرر شد که ارتباط بین هنرمندان این رشته در سرخه با فعالان کشوری برقرار شود. به گزارش کارنامه فردا ، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به فعالیت ۱۶۰ کارگاه اسباب بازی سازی در شهرستان سرخه گفت: به منظور توسعه اقتصاد فرهنگ، مقرر شد که ارتباط بین هنرمندان این رشته در سرخه با فعالان کشوری برقرار شود.

به گزارش کارنامه فردا ، فرشید فلاح روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با حضور سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از برگزاری هر سه هفته یک جلسه شورای فرهنگ عمومی به طور میانگین در این استان خبر داد.

وی افزود: در نشست‌های شورای فرهنگ عمومی استان سمنان تلاش شد که مصوبات تاثیرگذار و اجرایی باشد و شهر خلاق کتاب یکی از مصوبه‌های تاثیرگذار شورای فرهنگ عمومی بود که محقق شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: با تدابیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارشاد و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، فراکسیون شورای فرهنگ عمومی با بیش از ۲۰۰ نفر عضو در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد و نگاه بخش کلان فرهنگی به این شورا معطوف است.

فلاح بیان کرد: سمنان، عنوان شهر خلاق سفال و نامزد پایتختی کتاب ایران را کسب کرد و در سال ۱۴۰۰ شهر خلاق کتابخوانی و جزو پنج شهر برتر کشور در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه شد.

وی، مهم‌ترین مطالبه مردم سمنان را در حوزه فرهنگ دانست و افزود: امسال در نمایشگاه بزرگ کتاب کشور، استان سمنان رتبه دوم خرید کتاب به نسبت جمعیت را کسب کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: تعیین ۱۸ راهبرد فرهنگی استان سمنان و همچنین اولویت گذاری و تقسیم کار برای تحقق آن انجام شد.

فلاح با بیان اینکه دو سطح انتظار برای راهبردها درنظر گرفته شده است بیان کرد: حداقل انتظار، فعالیت در فضای مجازی برای آموزش اذهان عمومی و حداکثر انتظار، کارآفرینی فرهنگی و گره‌زدن اقتصاد با فرهنگ است که در حوزه فرهنگ خدمات ماندگار انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اعتباری برای آموزش رایگان هنر در مناطق محروم کشور در نظر گرفته است، استان سمنان نیز دارای مناطق محروم است بنابراین درخواست می‌شود که به استان سمنان نیز اعتبار تخصیص یابد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در سفر به استان، از نمایشگاه اسباب بازی و لوازم التحریر بومی و ملی در سرخه بازدید کرد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.