کد خبر : 13947
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 بهمن 1400 - 15:22
-

نشانه گیری دیلپماتیک از پکن و مسکو به قلب مذاکرات وین

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، بهروز بهشتی فعال سیاسی رسانه ای در یادداشتی به سفرهای اخیر وزیر امور خارجه و رئیس جمهور به چین و روسیه و تاثیر آن بر مذاکرات احیای برجام در وین پرداخت. دو سفر مهم و راهبردی به پایتخت همپیمانان شرق در عرض چند هفته. مقصد وزیر امور خارجه به

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، بهروز بهشتی فعال سیاسی رسانه ای در یادداشتی به سفرهای اخیر وزیر امور خارجه و رئیس جمهور به چین و روسیه و تاثیر آن بر مذاکرات احیای برجام در وین پرداخت.

دو سفر مهم و راهبردی به پایتخت همپیمانان شرق در عرض چند هفته. مقصد وزیر امور خارجه به پکن با ماموریت اجرایی شدن قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین، مقصد رئیس دولت به مسکو برای گسترش فزاینده ی همکاری های دو جانبه بین ایران و روسیه.

دیپلماسی و سیاست خارجه ای که این روزها بسیار به موقع و بهنگام، مقصد و برنامه اش به سمت و سوی شرق شده و غرب را در میانه مذاکرات هسته ای وین بیش از گذشته دچار فشار و سرگردانی و اختلاف بین خود و آمریکایی ها کرده است.

بعد از انجام رزمایش پیامبر اعظم و فرستادن ماهواره بر به فضا، این بار سفرهای به هنگام رئیس جمهور و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به چین روسیه، دست مذاکره کنندگان را برای ادامه ی راه از برگ برنده برای کسب امتیازات بیشتر پر کرده و اردوگاه طرف مقابل را دچار آشفتگی و اختلاف با یکدیگر کرده است. این اختلافات تا جایی بالا گرفته است که چند عضو بخاطر اختلاف بر سر سخت گیری بیشتر در تحریم ها در تیم مذاکره‌کننده آمریکایی، وین را ترک کردند.

طرف های غربی مذاکرات وین، سیگنال سفرهای اخیر مقامات عالیرتبه ایران به پکن و مسکو را به خوبی دریافت کرده اند و سران آنها پی برده اند که طرف ایرانی مذاکرات مانند گذشته دلباخته ی توافق و احیای برجام به هر قیمتی نیست و گزینه های جمهوری اسلامی ایران در صورت شکست مذاکرات برای پیشبرد اهداف مدنظرش روی میز است و در حال اجرا می باشد.

در کنار هم قرار دادن این اتفاقات و موفقیت روشن و واضح دولت سیزدهم در پیشبرد هوشمندانه و با عزت مذاکرات در کنار گسترش تعاملات با چین روسیه به خوبی نشان می دهد که چرا برخی سیاسیون و جریانات در کشور که تمایلات خاصی به غربگرایی دارند، برای مخدوش کردن این دستاوردها به تخریب آن به صورت گسترده در فضای مجازی با دستاویز قرار دادن جزئیات روی آورده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.