کد خبر : 1080
تاریخ انتشار : شنبه 30 شهریور 1398 - 22:14
-

استاندار سمنان: حساسیت جامعه باید نسبت به سرطان افزایش یابد

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه رشد بیماری‌هایی نظیر سرطان بر اساس آمار اعلام‌شده نگران‌کننده است، ابراز داشت: هرچند که از متوسط آمار جهانی پایین‌تر هستیم اما می‌بایست حساسیت جامعه را نسبت به سرطان افزایش داد.  به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علیرضا آشناگر صبح شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان سمنان در محل

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه رشد بیماری‌هایی نظیر سرطان بر اساس آمار اعلام‌شده نگران‌کننده است، ابراز داشت: هرچند که از متوسط آمار جهانی پایین‌تر هستیم اما می‌بایست حساسیت جامعه را نسبت به سرطان افزایش داد.

 به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،علیرضا آشناگر صبح شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت استان سمنان در محل سالن غدیر ستانداری ضمن بیان اینکه رشد بیماری‌هایی نظیر سرطان بر اساس آمار اعلام‌شده نگران‌کننده است، ابراز داشت: هرچند که از متوسط آمار جهانی پایین‌تر هستیم اما می‌بایست حساسیت جامعه را نسبت به سرطان افزایش داد و دراین‌بین نباید به دنبال پمپاژ ترس در میان مردم بود.

وی ضمن بیان اینکه شاخص سرزندگی و نشاط در سطح استان سمنان باید افزایش یابد، افزود: دو دانشگاه‌ علوم پزشکی شاهرود و سمنان می‌بایست برای این منظور برنامه‌های خود را در رابطه با کنترل و مهار سرطان ارائه دهند تا اعتبارات لازم تخصیص یابد.

‌ استاندار سمنان بابیان اینکه صداوسیما نیز باید برنامه‌های خود را در رابطه با افزایش آگاهی‌های عمومی در خصوص سلامت و بهداشت ارائه کند، ابراز داشت: آموزش، مشاوره و بهره‌مندی از کمک دستگاه‌های مختلف به‌ویژه صداوسیما در افزایش آگاهی مردم در خصوص سرطان بسیار مؤثر است.

آشناگر ضمن بیان اینکه بیماران سرطانی، گرانی دارو و هزینه‌های درمانی بخش مهمی که باید موردتوجه قرار گیرد، تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد کم‌تحرکی عامل بسیاری از معضلات و بیماری‌ها است لذا این مهم می‌طلبد تا دستگاه‌هایی نظیر ورزش و جوان نیز برنامه‌های خود را ارائه دهد.

وی ضمن بیان اینکه انتظار می‌رود اداره کل ورزش و جوانان در خصوص ایجاد تحرک و فعالیت‌های عمومی جسمی و ورزشی دارای برنامه باشد، افزود: ایجاد فضای شاد و گسترش نشاط اجتماعی در سطح استان موجب کاهش میزان آثار منفی بیماری‌ها خواهد شد لذا باید کوشید تا این امر در جامعه گسترش یابد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.