طرح غیر مهندسی میدان ورودی غربی سرخه بحران آفریده است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه طرح غیر مهندسی میدان ورودی غربی سرخه بحران آفریده است، گفت: مشکلات آب‌گرفتگی با ورود دستگاه‌ها و فرماندار رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، منوچهر فخری صبح دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان سمنان با موضوع بررسی و رفع مشکلات جاری شدن سیلاب در سرخه به میزبانی سالن جلسات فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اجرای طرح میدان ورودی غربی با مشخصات غیر مهندسی یکی از مؤلفه‌های بروز سیلاب در این میدان است، ابراز داشت: باید با برنامه‌ریزی دقیق، ورود جدی دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی، مدیریت و نظارت دقیق فرماندار، بررسی و رسیدگی به آن با قید فوریت انجام شود.

وی افزود: علاوه بر مورد مذکور عدم هدایت صحیح روان آب‌ها در بالادست، مشکل جدی و اساسی در آب‌گرفتگی میدان ورودی غربی سرخه، شهر و انسداد محورهای مواصلاتی در حوزه این شهرستان محسوب می‌شود که می‌بایست رفع آن در اولویت قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه امروز با اقدامات مؤثر می‌بایست به دنبال راهکارهای لازم برای جلوگیری از بروز سیل باشیم، ابراز داشت: دستگاه‌های اجرایی متولی امر نیز باید به دور از بهانه‌جویی با قید فوریت در این مسئله ورود و مصوبات را اجرایی کنند.

فخری بابیان اینکه تفکرات جزیره‌ای در اجرای طرح‌های عمرانی آفت‌های جدی درراه توسعه است، تصریح کرد: برنامه اجرایی، عملیاتی و زمان‌بندی‌شده برای رفع این مشکل توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان با مدیریت فرماندار و ورود جدی دستگاه‌های اجرایی متولی امر باد انجام شود.

وی ضمن بیان اینکه در صورت مخالفت و کوتاهی هر یک از دستگاه‌های متولی اعلام‌جرم خواهد شد، افزود: در این راستا تیم اجرایی متشکل از دستگاه‌های متولی امر و مدیریت و نظارت دفتر فنی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برای حل مشکلات در حوزه آب‌گرفتگی و جاری شدن سیلاب، هدایت صحیح آب از بالادست و لایروبی بندهای خاکی بالادست تشکیل و می‌بایست تا طی ۱۰ روز آینده مصوبات این جلسه اجرایی شود.​

    اولین دیدگاه را شما بنویسید

ارسال دیدگاه