به گزارش کارنامه فردا،مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی در نیمه شمالی و شرقی استان موجب وقوع سیل و آبگرفتگی معابر خواهد شد.

مجید فرشی با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیش‌گیرانه از سوی دستگاه‌های خدماتی در خصوص شرایط ناپایدار جوی اظهار داشت: در این راستا به تمام فرمانداری‌ها، ادارات، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان به‌ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان ابلاغیه هشدار نارنجی ارسال کرده‌ایم.

وی بیان کرد: نیروهای مدیریت بحران بویژه در شهرستان‌های نیمه شمالی و شرقی استان در آماده باش کامل قرار دارند‌.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی اداره کل هواشناسی مازندران با بیان اینکه فردا سه شنبه ۲۹ خرداد، شاهد افزایش دما در استان هستیم اظهار داشت: در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات مرکزی و غربی استان رگبار و رعدوبرق و وزش باد داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که فعالیت این سامانه همچنین موجب رگبار باران، غرش آذرخش و در نواحی مستعد بروز مه و بارش تگرگ می‌شود، گفت: بارش‌های سه روز گذشته و جاری‌شدن سیل، بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال به باغات و اراضی کشاورزی استان و پنج دستگاه خودرو سواری و ادوات کشاورزی خسارت وارد کرده است.

فرشی با تأکید بر این‌که دامداران و عشایر از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع خودداری کنند، گفت: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها و لغزندگی جاده‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها ضروری است‌.

وی افزود: مردم و علاقه‌مندان به طبیعت نیز از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نگهداشتن خودرو در مناطق مستعد سیل و آبگرفتگی خودداری کنند.