کد خبر : 22688
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 19:51

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان:

تأیید و انکار؛ دو مؤلفه مؤثر بر کودک و نوجوان در زمینه هویت‌پذیری فرهنگی/ رفتار والدین نخستین منشأ شکل‌گیری هویت و شخصیت کودک

تأیید و انکار؛ دو مؤلفه مؤثر بر کودک و نوجوان در زمینه هویت‌پذیری فرهنگی/ رفتار والدین نخستین منشأ شکل‌گیری هویت و شخصیت کودک
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در نشست تبیینی هماهنگی تشکل‌های انقلابی و اعضای شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان با تأکید بر نقش مهم و اثرگذار خانواده و آموزش و پرورش، تأیید و انکار را دو مؤلفه مؤثر بر کودک و نوجوان در زمینه هویت‌پذیری فرهنگی دانست.

به گزارش کارنامه فردا، نشست تبیینی هماهنگی تشکل‌های انقلابی، هیئت‌های اندیشه‌ورز، چهره‌های مردمی و گروه‌های تربیتی در راستای پویش استانی همیارِ جمهور با حضور فرج‌اله شوشتری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورای معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان سمنان، یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در ابتدای سخنانش ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای خدمت و قدردانی از مجموعه آموزش و پرورش، درخصوص فرهنگ غنی و شیوه انتقال آن مطالبی، بیان و بر فرهنگ اجتماعی و داشتن نگاه سیاسی و اجتماعی و نقش مؤثرین فرهنگ در جامعه، تأکید و اظهار کرد: دو مؤلفه مؤثر بر کودک و نوجوان در زمینه هویت‌پذیری فرهنگی، تأیید و انکار است.

وی در ادامه افزود: این نگاه کودک و نوجوان، نسبت به اطرافیان هرچه نزدیکتر باشد متفاوت‌تر است.

شوشتری اظهار داشت: شکل‌گیری هویت اجتماعی برای هر فردِ جامعه این فرصت را می‌دهد که خود را در یک تیم فرض کند و کودک و نوجوان نیز در همین برهه زمانی، باید خود را یک مؤثر و فعالِ جدی در حوزه ملی و بین‌المللی ببیند و به این هویت برسد که نقش خود را در جامعه آن‌طور که هست، ایفا و ترسیم کند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان یادآور شد: جامعه پویا شامل افراد بانشاط و پویا است که تأثیرگذاری خود را بر اطراف‌شان و تأثیرپذیری از اطرافیان خود دارند و اولین بخش برای تحقق این موضوع برعهده خانواده است که باید شخصیت و هویت فرزند خود را تأیید کنند.

وی افزود: رفتارِ پدر و مادر نخستین منشأ شکل‌گیری هویت اجتماعی و شخصیت کودک است و نگاه والدین به انتخابات، نگاه به تأثیرگذاری در جامعه و تأثیرپذیری از جامعه، نگاه به اهمیت جامعه و… بر کودک و نوجوان، اثرگذار خواهد بود، بر همین اساس اغلب کودکان در حزب سیاسی، تیم ورزشی و… قرار می‌گیرند که والدین‌شان به آن تیم یا گروه، نظر مثبتی دارند و برای آن اهمیت ک ارزش قائل می‌شوند.

شوشتری تأکید کرد: عامل دوم، مدرسه است که کودک، مفهوم جامعه را برای نخستین‌بار در این محیط، درک و حس می‌کند و اولیای مدرسه، بزرگ‌ترین و طلایی‌ترین فرصت را در اختیار دارند؛ چون دانش‌آموز به محض این‌که در معرض جامعه قرار می‌گیرد تمام داده‌های ذهنی‌اش دگرگون می‌شود و ذهنش آمادگی این موضوع را دارد که بپذیرد جامعه چیست و اجتماعی‌شدن چگونه شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار خانواده و آموزش و پرورش برای داشتن جامعه‌ای پویا، گفت: آنچه که نباید در هویت‌بخشی سیاسی‌اجتماعی کودک و نوجوان اثرگذار باشد، سیاست‌زدگی و تبدیل مدرسه به باشگاه سیاسی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر ایجاد وفاق، همدلی، بردباری اجتماعی، هویت‌بخشی اجتماعی، جمع‌پذیری، پرسشگری، مطالبه‌گری و… در جامعه تصریح کرد: ما باید هویت سیاسی‌اجتماعی درست به فرزندان خود، اعطا و آن‌ها را در یک مسیر رشد، هدایت کنیم و از سیاست‌زدگی، هیجان‌زدگی مفرط و التهاب‌آفرینی دور کنیم.

شوشتری در پایان سخنانش اظهار داشت: اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم روی داده و آنچه که مهم است تحول در دولت‌ها و در مسیر رو به رشد قرار گرفتن، بوده است و امیدواریم با توجه به فرهنگ و تمدن غنی کشور متمدن ایران و انتخاب فرد اصلح، دولت چهاردهم را در ادامه این مسیر رو به جلو، یاری رسانیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.