کد خبر : 22685
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 خرداد 1403 - 19:48

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

خانواده رکنِ رکین تعلیم و تربیت/ اجرایی‌سازی طرح همیار جمهور با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان استان سمنان

خانواده رکنِ رکین تعلیم و تربیت/ اجرایی‌سازی طرح همیار جمهور با مشارکت اولیا و دانش‌آموزان استان سمنان
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در نشست تبیینی هماهنگی تشکل‌های انقلابی و اعضای شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان، خانواده را رکن رکین و شریک خوب عرصه تعلیم و تربیت دانست.

به گزارش کارنامه فردا، نشست تبیینی هماهنگی تشکل‌های انقلابی، هیئت‌های اندیشه‌ورز، چهره‌های مردمی و گروه‌های تربیتی در راستای پویش استانی همیارِ جمهور با حضور فرج‌اله شوشتری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از اعضای شورای معاونان و رؤسای ادارات آموزش و پرورش استان سمنان، یک‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ در سالن یادگار امام(ره) استانداری برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ابتدای سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن دهه امامت و ولایت و اعیاد قربان و غدیر، روز عرفه را روز اتصال روح انسانی و خدایی و فرصتی برای تولد دوباره انسان دانست.

وی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای صدر اسلام و انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حریم و حرم، شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به‌ویژه سه‌هزار شهید استان و شهدای عرصه خدمت، در راس آن‌ها خادم‌الرضا شهیدِ جمهور حضرت آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی افرود: در حادثه‌ای تلخ، ناباورانه دُرّ گران‌بهایی را از دست دادیم و هرچه روزگار می‌گذرد با صداقتِ گفتار و خدماتِ ارزنده این شهید بزرگوار و همراهانش، بیشتر واقف می‌شویم.

وزیری اظهار داشت: بعد از شهیدان رجایی و باهنر، ریل‌گذاری جدیدی برای خدمت‌گزاری تبیین شد، امید که بتوانیم جانشین خلفی برای این شهدا باشیم.

وی یادآور شد: در پایان سال ۱۴۰۲ و انتخابات مجلس شورای اسلامی، آموزش و پرورش استان هم‌پای مردم غیور و همیشه در صحنه با مشارکت پر شور در این عرصه خوش درخشید و در هشتم تیرماه ثابت خواهیم کرد با حضور و مشارکت حداکثری، راه شهید رئیسی و این دولت قوی، مردمی و خدمتگزار را ادامه خواهیم داد و اطمینان داریم که این امر با همکاری اولیای بابصیرت، آگاه و فرهیخته دانش‌آموزان، محقق و برگ زرین دیگری بر افتخارات تاریخ انقلاب اضافه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تأکید کرد: در فرآیند جریان تعلیم و تربیت، اولیا دانش‌آموزان، رکن رکین تعلیم و تربیت و شرکای خوب این‌عرصه هستند و بی‌شک خدمات و تلاش معلمان بدون مشارکت اولیا به سرمنزل مقصود نخواهد رسید و زمانی محقق خواهد شد که پیوند ناگسستنی، عمیق و معناداری بین ارتباط خانواده و مدرسه باشد و معتقدیم هرچه اولیا در کنار مدرسه باشند، به یقین در رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین، موفق‌تر خواهیم بود.

وزیری افزود: آموزش و پرورش در عرصه انتخابات چه به‌صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری‌، همیشه حضور پر رنگ و پر شور داشته و بخش زیادی از بدنه آموزش و پرورش، خادم انتخابات هستند و مراکز آموزشی و ساختمان‌های اداری در اختیار انتخابات خواهد بود و این‌بار باصلابت‌تر از گذشته در این عرصه ورود خواهد کرد و ثابت خواهیم کرد با انتخاب فرد اصلح که بتواند آرمان‌های نظام و امامین انقلاب را اجرایی‌سازی کرده و آنچه که شایسته این ملت غیور است به منصه ظهور برساند.

وی تصریح کرد: در انتخابات، اولیا و دانش‌آموزان نقش به‌سزایی دارند و در آستانه چهاردهمین‌دوره انتخابات ریاست جمهوری، طرح همیار جمهور با کمک اولیا و دانش‌آموزان اجرایی‌سازی می‌شود.

وزیری خاطرنشان کرد: فشردگی کار آموزش و پرورش با بزرگترین ماراتن علمی کشور بعد از ۴۵ سال با نهایت دقت و صحت در حال برگزاری است و این موضوع، جامعه نخبگانی آموزش و پرورش استان را از حضور در عرصه‌های فرهنگی، هنری، اجتماعی، سیاسی و… غافل نکرده و والدین بیش از گذشته با نقش و مسئولیت اجتماعی خود، واقف هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در بخش پایانی سخنانش به استناد فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که انتخابات، خیلی‌مهم و در درجه اول، مشارکت در این عرصه مهم است، گفتمان‌سازی تحلیلی با توجه به فضای حساس سیاسی کشور، فعال‌سازی ۲۶ تشکل فرهنگی و دانش‌آموزی استان، شکل‌گیری بیش از ۳۰۰ پایگاه اوقات فراغت در استان و برگزاری نشست تبیینی استاندار با ۱۰۰۰ مدیر مدرسه در بستر شاد را برخی از برنامه‌های انتخاباتی این‌مجموعه برشمرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.