کد خبر : 22285
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 خرداد 1403 - 21:04
-

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان

ضرورت الگو گیری از مدل نقش آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس/ استمرار خط فاتحان خرمشهر باید تداوم یابد

ضرورت الگو گیری از مدل نقش آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس/ استمرار خط فاتحان خرمشهر باید تداوم یابد

کارنامه فردا –

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به مدل نقش آفرینی مردم در دوران دفاع مقدس،گفت: به فرموده حضرت آقا، مردم در این دوران نقش خود را پیدا نموده و به درستی ایفا کردند و این مدل نقش آفرینی باید در زمینه های مختلف پیاده سازی شود.

به گزارش کارنامه فردا ،عباس مطهری در ویژه برنامه بزرگداشت سوم خرداد و شهدای خدمت با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، ۳هزار شهید استان سمنان،۱۲۹ شهید گمنام استان،۹۰ شهید عملیات بیت المقدس، شهید جمهور و شهدای خدمت،گفت: هر شهادتی در دوران انقلاب اسلامی زمینه ساز قوام و بقای این انقلاب شده است.
وی با بیان اینکه در زمان انقلاب، استعمار با جریان سازی در اذهان مردم، استمرار حکومت ها را منوط به پیوستن به بلوک غرب و شرق کرده بود، افزود: در زمان فتح خرمشهر کل نیروهایی که از اقشار مختلف مردم کشور ما، عقب نشینی کردند ۱۵۰ نفر بودند در صورتی که لشکر نجف اصفهان در یک روز ۶ هزار نفر را اسیر کرد و کلّ اُسرای عراقی ۱۹ هزار نفر بودند.
وی با اشاره به حضور و قدرت مردم و تبعیت از ولی فقیه به عنوان عوامل این پیروزی، اظهار کرد: به فرموده حضرت آقا، فتح خرمشهر نماد تبدیل یک معادله تلخ به شیرین و زمینه ساز نجات مردم بود.
وی از جهاد، از خودگذشتگی،عزم راسخ و ابتکار عمل به عنوان مهمترین عوامل پیروزی در این نجات ملی یاد کرد و افزود: عزم راسخ به معنای نگاه بلند مدت به آرمانها و روزمره نبودن می باشد که در آن زمان رزمندگان اسلام دنبال اهداف بلند و پوشاندن جامه عمل به فرمایشات امام راحل بودند.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان، جهاد و از خودگذشتگی را از دیگر عوامل این پیروزی بر شمرد و افزود: از خودگذشتگی تنها به معنای گذشتن از جان نیست بلکه در بسیاری از موارد به معنای اسیر نشدن در پنجه خواسته های حقیر است و گاهی ما چنان در این خواسته ها اسیر می شویم که نمی توانیم خود را نجات دهیم ولی خداوند کسانی را که مورد عنایت و لطف خاص خود قرار می دهد یکی یکی بت هایی مانند: قدرت، شهرت، زیبایی و… را در درون آنها می شکند.
مطهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ولایت فقیه به عنوان حلقه وصل بین الله و مردم، گفت: در دهه ۹۰ در مواردی از دستورات حضرت آقا به بهانه تمام شدن شور انقلابی، سر پیچی کردند که نتیجه آن خراب شدن وضعیت اقتصادی بود.
وی با اشاره به مدل مدیریتی شهید جمهور آیت ا…رئیسی، به دستور حضرت آقا، تصریح کرد: ایشان به فرموده آقا از تولیت قدس رضوی به ریاست قوه قضائیه رسیدند و سپس تکلیف ریاست جمهوری را قبول کردند و در این راه جان،آبرو و خانواده اش را گذاشت و امروز شاهد حضور مقامات کشورهای مختلف، روابط متعدد با همسایگان، انعقاد قراردادهای مختلف با کشورهای جهان و دیپلماسی فعال هستیم و در حوزه اقتصادی زیر ساخت های فراوان ایجاد شده و مشکلات آبی در بسیاری از استانها حل شده است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه امروز کارهای بسیار مهمی را پیش رو داریم افزود: وظیفه امروز ما استمرار خط فاتحان خرمشهر با همان از خودگذشتگی و مردمی بودن دوران جنگ است.
وی با اشاره به عده زیاد دشمن در جنگ ترکیبی امروز، بیان کرد: یکی از مسائل آتی کشور، مساله انتخابات است و قطعا دوباره آوازهای تکراری با رنگ و لعاب زیادی به گوش خواهد رسید،اما اگر کار برای خدا باشد این عرصه نیز با موفقیت سپری خواهدشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.