کد خبر : 1431
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مهر 1398 - 19:59
-

۶۹ درصدپرونده های فتا کرمان مربوط به جرایم حوزه مالی است

رئیس پلیس فتا استان کرمان گفت: از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش ۹۵% جرایم اینترنتی بوده ایم که از این تعداد ۶۹ درصد آنها مربوط به جرایم حوزه مالی و اقتصادی شامل کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های غیر مجاز می باشد.
به گرارش پایگاه خبری کارنامه فردا،سرهنگ امین یادگارنژاد رئیس پلیس فتا کرمان در تشریح این خبر گفت: اینترنت از بسیاری از مایحتاج های اولیه زندگی ما بسیار در دسترس تر است و علتش این است که فضای مجازی دارای شرایط و ویژگی هایی هست که فرصت های زیادی را در اختیار افراد قرار می دهد.
وی عنوان داشت: اینترنت ویژگی هایی از جمله سرعت انتقال و تبادل اطلاعات ، عدم محدودیت زمان و مکان دارد که فرصت هایی مثل تبادلات، پرداخت های اینترنتی و نقل و انتقالات وجوه ، آموزش های از راه دور و مواردی از این قبیل را  پدید آورده است.
سرهنگ یادگارنژاد گفت: در کنار همه  فرصت هایی که در فضای مجازی وجود دارد به دلیل ابعاد گسترده  استفاده مردم از امکاناتی که در حوزه اقتصاد در اختیار آنها قرار می دهد بحث پرداخت ها و نقل و انتقالات شاید استفاده بیشتری برای عموم مرم داشته باشد.
وی خاطر نشان کرد: هرجا که بحث پرداخت و انتقال وجه وجود داشته باشه حتما سارقین اینترنتی هم در کمین هستند  و امکان کلاهبرداری و برداشت های غیر مجاز توسط این سارقین وجود نداره مگر اینکه به اطلاعات کارت حساب بانکی و اطلاعات شخصی افراد  دسترسی پیدا کنند به  همین علت دست به ایجاد روش ها و شیوه و شگرد هایی میزنند که از طریق آنها بتوانند اطلاعات کارت حساب بانکی افراد را در اختیار بگیرند
یادگارنژاد گفت: فعالیت سارقین اینترتی به گونه ای بود که ما از ابتدای سال تا کنون شاهد افزایش ۹۵% جرایم اینترنتی بوده ایم که از این تعداد ۶۹ درصد آنها مربوط به جرایم حوزه مالی و اقتصادی شامل کلاهبرداری های اینترنتی و برداشت های غیر مجاز می باشد.
این مقام انتظامی بیان داشت: پلیس فتا اگر چه برای پی جویی جرایم رایانه ای همیشه در کنار مردم است اما تمام تاکید پلیس فتا بر پیشگیری از جرایم سایبری می باشد به گونه ای که  همیشه پیشگیری بر درمان مقدم و ارجع تر است.
رئیس پلیس فتا کرمان اظهار داشت : تاکید ما این است که با آگاهسازی، افزایش و ارتقا سواد رسانه ای از فرصت های فضای مجازی به خوبی استفاد کنیم  و این به  گونه ای باشد که تهدیدات آنها متوجه کاربران نشود و در دام کلاهبرداران و سوء استفاده کنندگان از این فضا و این امکانات قرار نگیرند.
 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.