کد خبر : 1363
تاریخ انتشار : جمعه 12 مهر 1398 - 11:19
-

زائران اربعین در دام شکارچیان آنلاین گرفتار نشوند

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کلیه زائرین اربعین توصیه کرد : برای ثبت نام سفر حتما ضمن درج اطلاعات خود در سامانه سماح به نشانی https:‎//samah.haj.ir ، از مراجعه به سایت‌های متفرقه  پرهیز  کنند .  به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا: سرهنگ صادقی در تشریح این خبر گفت: یکی از جلوه‌های عرض ارادت به اباعبدالله‌الحسین (ع)

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کلیه زائرین اربعین توصیه کرد : برای ثبت نام سفر حتما ضمن درج اطلاعات خود در سامانه سماح به نشانی https:‎//samah.haj.ir ، از مراجعه به سایت‌های متفرقه  پرهیز  کنند . 

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا: سرهنگ صادقی در تشریح این خبر گفت: یکی از جلوه‌های عرض ارادت به اباعبدالله‌الحسین (ع) شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین می‌باشد که هر سال به تعداد عشاق این مراسم افزوده می‌شود. با توجه به افزایش قابلیت‌های فضای مجازی و استفاده کاربران از امکانات این بستر باعث گردیده مراحل قبل از سفر اعم از ثبت نام، دریافت اخبار اربعین، تهیه نرم‌افزارهای مورد نیازسفر و غیره از طریق این بستر صورت پذیرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: زائرین گرامی حتما ًبا مراجعه به سامانه معرفی شده توسط سازمان حج و زیارت (سامانه سماح) اقدام به ثبت نام نمایند و از مراجعه به صفحات، پروفایل‌هایی که از طرق مختلف منجمله شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌گردند جداً پرهیز نموده و به هیچ عنوان به پیام‌ها و تبلیغاتی که در فضای مجازی مبنی بر ثبت نام، اعزام کاروان و غیره که به صورت گسترده و از منابع نامعتبر ارسال می گردد، اعتماد نکنید.

رئیس پلیس فتا استان افزود: زائرانی که به صورت انفرادی قصد سفردارند مراقب صفحات جعلی (فیشینگ) در زمان خرید اینترنتی بلیط وسیله نقلیه باشند زیرا برخی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار ممکن است با بهره‌برداری از این موقعیت، با طراحی صفحات جعلی اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی کابران کنند.

سرهنگ صادقی تاکید کرد: زائرین اربعین اخبار و اطلاعات مربوط به پیاده‌روی اربعین حسینی را از منابع رسمی پیگیری نمایند و از هر گونه توجه به شایعات که بعضاً در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌گردد اجتناب کنند.

وی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: زائرین اربعین حتما روادید و گذرنامه را از مراکز معتبر تهیه نمایند و به هیچ عنوان به تبلیغات منتشره در فضای مجازی  توجه نداشته باشند؛ اطلاعات مهم و شخصی موجود در تجهیزات هوشمند در اختیار را قبل از سفر تخلیه نموده و از واگذاری تجهیزات خود به دیگران جداً بپرهیزید. از نصب برنامه‌های غیر ضروری و دریافتی از منابع نامعتبر جداً خودداری شود. می‌توانید از برنامه‌های ردیاب و کنترلی برای مواقع ضروری بخصوص سرقت و یا مفقودی استفاده نمائید.

گفتنی است ، سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارشات مردمی و اخذ  نقطه نظرات شهروندان و کاربران گرامی بوده و همچنین کاربران فضای مجازی می توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت  کنند . 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.