کد خبر : 6881
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 20:22
-

انجام اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی و پیگیری کشف قاچاق چوب تاغ در استان سمنان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی و پیگیری کشف قاچاق چوب تاغ در فصل تابستان انجام شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان در این نشست عرصه‌های منابع طبیعی را از سرمایه‌های ملی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی و پیگیری کشف قاچاق چوب تاغ در فصل تابستان انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،سرهنگ علیرضا ابوطالبی فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان در این نشست عرصه‌های منابع طبیعی را از سرمایه‌های ملی و متعلق به همه نسل‌ها دانست و عنوان کرد: با گرم شدن هوا خطر آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی افزایش می‌یابد که در این خصوص لازم است مردم و گردشگران هنگام مراجعه به بوستان‌های جنگلی و مناطق طبیعی نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی افزود: گردشگرانی که به عرصه‌های طبیعی مراجعه می‌کنند از روشن کردن آتش و رها کردن اجسام شیشه‌ای به جد خودداری کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان نیز به اهمیت پیش آگاهی و پیشگیری از تصرف اراضی و حفاظت از وسعت مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی را رسالت خود برشمرد وی گفت: بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی باعث شده کشور با چالش های، چون گسترش بیابان زایی، خشکسالی و پدیده گرد وغبار مواجه شود و در ادامه افزود: حفظ این منابع صرفا با مشارکت مردم امکان پذیر است.

ابوطالبی درباره علت آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی در استان افزود: عامل انسانی دلیل اصلی وقوع این آتش سوزیبوده است که اگر واکنش سریع نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی، بهره برداران و جوامع محلی نبود، وسعت بیشتری از این منا طق در گیراطفای حریق می‌شد.

وی از عموم مردم درخواست کرد: ضمن مراقبت از عرصه‌های جنگلی و مرتعی، در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی در این عرصه‌ها فوراً مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان در پایان بیان داشت: از خرداد ماه سالجاری برای کلیه نیرو‌های گشت و مراقبت کلاس‌های آموزشی با عنوان آشنایی با مبانی حقوق، مقررات و قوانین منابع طبیعی برگزار می‌شود.

سرهنگ غلامحسین عرب فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گرمسار در این نشست عنوان کرد: حساسیت به عرصه‌های منابع طبیعی و حفظ انفال از اصول جمهوری اسلامی است. برای فرماندهی حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی، همان وظیفه را انجام می‌دهیم که در داخل شهر‌ها جهت امنیت شهروندان عمل می‌کنیم. وحراست از انفال وظیفه عمومی است.

وی افزود: همراهی و مشارکت مردم از مهمترین عوامل مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در عرصه‌های ملی و منابع طبیعی است و مردم می‌توانند با رعایت موارد ایمنی از این امر جلوگیری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.