کد خبر : 6551
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اردیبهشت 1399 - 11:16
-

ماندگاری در روستا و تحقق مهاجرت معکوس مستلزم توجه به توسعه اقتصادی روستا

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، رئیس شورای اسلامی استان سمنان گفت: روستایی تا زمانی در روستا می‌ماند که ماندنش در آنجا صرفه اقتصادی داشته باشد. عباس آلبویه بر ضرورت توجه بیشتر به روستاها تاکید و اظهار کرد: ماندگاری در روستا و تحقق مهاجرت معکوس مستلزم توجه به توسعه اقتصادی روستاست. وی از روستاییان به

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، رئیس شورای اسلامی استان سمنان گفت: روستایی تا زمانی در روستا می‌ماند که ماندنش در آنجا صرفه اقتصادی داشته باشد.

عباس آلبویه بر ضرورت توجه بیشتر به روستاها تاکید و اظهار کرد: ماندگاری در روستا و تحقق مهاجرت معکوس مستلزم توجه به توسعه اقتصادی روستاست.


وی از روستاییان به عنوان جمعیتی مولد نام برد و ادامه داد: دولت باید بستری در روستاها فراهم کند که روستایی بتواند با بهره‌گیری از آن، زندگی‌اش را بگذراند.

وی به نقش مهم آموزش و توانمندسازی روستاییان پرداخت و خاطرنشان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی از اهمیت مضاعفی برخوردار است و شوراها در این بخش می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

رئیس شورای اسلامی استان سمنان ایجاد رضایتمندی را لازمه تحول در شهرها و روستاها دانست و افزود: با ایجاد این رضایتمندی است که مردم به مسوولیت اجتماعی‌شان تعهد داشته و به روند توسعه کمک می‌کنند.


آلبویه با اشاره توجه ویژه دولت به روستاها در سال‌های اخیر اظهار کرد: سهم ۷۰ درصدی مناطق شهری و اختصاص سهم ۳۰ درصدی از محل ارزش‌افزوده‌ها به روستاها نمودی از توجه دولت به مناطق روستایی است. ضمن اینکه در حوزه اشتغال روستایی نیز تسهیلات خوبی پیش‌بینی شده است.


وی با اشاره به اختصاص قیر رایگان به روستاها اضافه کرد: سهمیه قیر روستاها در این چند سال خوشبختانه تامین شده و به آبادانی روستاها کمک کرده است.

رئیس شورای اسلامی استان سمنان به نقش مهم شوراها در روستاها اشاره و اظهار کرد: به نظر من یکی از وظایف شوراها در روستاها، خلق ثروت است از همین رو شوراها باید تعهدمحور و برنامه‌محور باشند.


وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش شوراها در تحقق این مهم نقش اساسی دارد و از همین رو شورای اسلامی استان سمنان کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برنامه‌ریزی کرده که امیدواریم با تداوم این دوره‌ها و ارائه آموزش به اعضای شوراها بتوانیم به فرایند رشد و توسعه در مناطق روستایی استان کمک کنیم.


آلبویه رونق و جهش تولید را مستلزم توجه بیشتر به روستاها دانست و گفت: ماندگاری مردم در روستاها جلوگیری از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها و حتی تحقق مهاجرت معکوس و بازگشت به روستا در سایه توجه به توسعه اقتصادی روستاها ممکن می شود.

رئیس شورای اسلامی استان سمنان با اشاره به وجود ۵۴۹ روستا در استان گفت: در حال حاضر ۳۰۸ روستای استان دارای شورای روستا است که ۹۵۸ عضو در این شوراها به مردم خدمت می‌کنند که ۹۷ درصد این اعضا مرد و سه درصد آنها نیز از زنان روستایی هستند. خوشبختانه اکثر روستاهای دارای شورای استان دارای طرح هادی هستند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.