کد خبر : 6500
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 16:11
-

پیاده راه امام ، محور هویت‌ساز فرهنگی و اجتماعی سمنان است

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمد همتی گفت : یکی از محورهای هویت‌سازی فرهنگی و اجتماعی و افزایش ادراک محیطی مردم با پدیده‌های تاریخی پیاده‌روسازی است که امروزه در جهان و ایران متداول است. شهر سمنان نیز با پیاده‌ محور نمودن خیابان امام به این ایده می‌پیوندد. همتی با اشاره به مطالعات دو ساله

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، محمد همتی گفت : یکی از محورهای هویت‌سازی فرهنگی و اجتماعی و افزایش ادراک محیطی مردم با پدیده‌های تاریخی پیاده‌روسازی است که امروزه در جهان و ایران متداول است. شهر سمنان نیز با پیاده‌ محور نمودن خیابان امام به این ایده می‌پیوندد.


همتی با اشاره به مطالعات دو ساله انجام شده اجرای این طرح افزود : ابعاد ترافیکی، جمعیتی، توقفگاه‌ها،مسیرهای پیاده‌رو، مصالح مورد نیاز کف فرش و جداره‌ها، راه‌های دسترسی رابطه این گذر فرهنگی با بازار و محله‌های اطراف چون کهنه‌دژ ،مسجد امام، جامع، امامزاده یحیی (ع) و بافت تاریخی و ناکارآمد میانی آن مورد نظر در اجرای این پروژه پیش بینی شده است .


عضو شواری شهر سمنان اظهار داشت : مهمترین دغدغه بازاریان عزیز و کسبه خیابان امام، کاهش کسب و کار است. با بررسی‌های میدانی انجام گرفته در شهرهای مختلف کشور که پیاده محور کردن بافت‌های تاریخی را انجام داده‌اند به این نتیجه رسیدیم که فضای انسانی و حرکت مردم و پاتوق‌های شکل گرفته در این مسیرها موجب افزایش کسب و کار شده و نگرانی آنان برطرف خواهد شد و برای تخلیه بار و کالا در زمان‌های مشخصی از روز نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.


وی ادامه داد : توقفگاه‌ها و راه‌های دسترسی نیز از دیگر دغدغه‌های مردم و بازاریان بوده که در این زمینه در پهنه شرقی و در جنوب امامزاده یحیی (ع) و نیز محله کهنه‌دژ خیابان امام پیش‌بینی‌های لازم توسط مشاورین طرح انجام گرفته است. مدیریت زمان در اجرای پروژه مهم‌ترین دغدغه مردم است که در کوتاه‌ترین بازه زمانی به پایان برسد.


رییس شورای اسلامی شهرستان سمنان خاطر نشان کرد : خیابان امام به طول ۵۶۵ متر در زوایای مختلف با ماهیت فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نمونه‌ای از بازتولید احیای محله‌ها خواهد شد تا همانند بسیاری از شهرهای گردشگر محور، این خیابان نیز برای خانواده‌ها و گردشگران، ستون پایه نشاط و شادی و اوقات فراغت و تجربه تاریخی قرار گیرد. اگر با در نظر گرفتن همه جوانب اجرایی و سنگ فرش شدن مناسب خیابان و پیاده‌روهای عریض و آجری و جداره‌ها با بافت سنتی و با پوشش گیاهی مناسب و هوشمندسازی این مسیر که تلفیقی از سنت و مدرنیسم خواهد بود در زمان کوتاهی اتفاق افتد می ‌تواند مقدمه‌ای برای افزایش چنین مسیرهایی برای پاتوق‌های فرهنگی و گردشگری گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.