کد خبر : 6318
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 - 15:11
-

اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای سمنان

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، رضا نقدی در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی با بیان اینکه آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، به دلیل شیوع

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان از اجرای موفق سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، رضا نقدی در جلسه وبینار با موضوع ارزشیابی فرآیند یاددهی و یادگیری در بستر الکترونیکی با بیان اینکه آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، به دلیل شیوع ویروس کرونا از نیمه دوم اسفندماه آغاز شد، گفت: ۲۵ درصد از دروس دانشگاه با استفاده از بستر Adobe Connect، به صورت آنلاین آغاز شد.

وی افزود: به همین منظور، هفت کمیته فنی با محوریت معاونت آموزشی استان سمنان با سرفصل‌های کمیته ساماندهی کلاس‌های آنلاین، کمیته بررسی کیفیت محتوای آفلاین، کمیته رسانه‌ای و مستندسازی فعالیت‌های حوزه مجازی، کمیته انتخاب برترین آثار آفلاین، کمیته فنی برای مشاوره و بهبود کارایی نرم افزار، کمیته ارزیابی مشارکت دانشجویان و اساتید به همراه کمیته ساماندهی برگزاری دروس عملی، در واحد‌های استانی تشکیل شد.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه در این نرم افزار امکان ارائه دروس به صورت آنلاین و آفلاین وجود داشته افزود: سامانه بومی آموزش مجازی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان، در حوزه‌های بخش‌های مجازی، ویدیو کنفرانس، اتوماسیون اداری، تغذیه، خوابگاه، کتابخانه و انبارداری ظرفیت داشته و قابلیت بسط در سطح کشوری را نیز دارا است.

سید علی اکبر صفوی مدیر گروه آموزش مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این وبینار، ضمن تقدیر و تشکر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای که یکی از پیشگامان آموزش الکترونیکی است، گفت: برنامه ریزی بلند مدت برای آموزش الکترونیکی و اینترنت رایگان برای آموزش مجازی که مستلزم معرفی IP سرور‌های آموزش مجازی دانشگاه‌ها به وزارت ارتباطات بود، انجام شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس‌های عملی به صورت مجازی و با وجود نرم افزار‌های شبیه سازی و سایر فناوری‌ها قابل انجام است، افزود: لینک مربوط به آموزش مجازی از روز یکشنبه ۲۴ فروردین در سایت وزارت علوم قرار گرفته است و تمامی بخشنامه‌ها و وبینار‌های انجام شده و غیره نیز در آن قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.