کد خبر : 6046
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 14:34
-

شوراهای اسلامی استان برای تحقق شعار سال نسبت به پیگیری جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری ها همت گمارند

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در نشست اعضای شورای اسلامی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان؛ گفت: شوراهای اسلامی استان پیشنهادات خود را جهت تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده را به دفتر امور

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، راضیه شهاب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در نشست اعضای شورای اسلامی استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان؛ گفت: شوراهای اسلامی استان پیشنهادات خود را جهت تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید نامگذاری شده را به دفتر امور شهری و شوراها استانداری سمنان اعلام کنند و برای تحقق شعار سال نسبت به پیگیری جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرداری ها همت گمارند.

وی افزود:شوراها با توجه به کاهش منابع درآمدی شهرداری ها، نسبت به فعال سازی هیات عالی سرمایه گذاری در شهرها و استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی در انجام پروژه های شهری اقدام نمایند.


شهاب تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر پیرامون راه اندازی و به روز رسانی پایگاه داده و سامانه اینترنتی در شهرداری و شورا و فراهم نمودن زمینه جهت اطلاع عموم مردم از مصوبات،تصمیمات،عملکرد،بودجه،هزینه و درآمد شهرداری و شورا در راستای حفظ حقوق شهروندی کوشا باشند.

وی ادامه داد: تصویب بودجه،اصلاح و متمم و تفریغ بودجه سالانه شهرداری ها در مواعد قانونی باید صورت گیرد. همچنین نظارت مستمر حساب درآمد و هزینه و امور حسابرسی عملکرد سالیانه شهرداری ها و سازمانهای وابسته به دقت انجام شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: تعداد اعضای شورای اسلامی شهرهای تابعه استان سمنان ۱۰۶نفر است که از نظر جنسیتی ۸ درصد را زنان و ۹۲ درصد را مردان تشکیل می دهند. از نظر نوع اشتغال ۳۱ درصد کارمند، ۴۳ درصد شغل آزاد و ۲۶ درصد اعضا بازنشسته هستند و از نظر تحصیلات ۶ درصد دارای مدرک دکترا، ۳۱ درصد فوق لیسانس، ۳۹ درصد لیسانس و مابقی اعضا داری مدرک دیپلم و فوق دیپلم می باشند.


شهاب عنوان کرد:شوراهای اسلامی سطح استان سمنان در سال گذشته ۳۵۸۳ مصوبه داشتند که از این تعداد حدود ۱۷ درصد مورد اعتراض هیئت تطبیق قرار گرفت که به نسبت عدد بسیار کمی می باشد و این نشان دهنده آگاهی بسیار خوب اعضای شورای اسلامی به قوانین و مقررات مربوطه و همچنین آگاهی کافی به شرح وظایف خودشان است. همچنین دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان به دنبال آن است که حتی یک مصوبه شورا هم مورد اعتراض اعضای هیات تطبیق قرار نگیرد که لازمه آن برگزاری دوره های آموزشی می باشد. این دوره های آموزشی با همکاری شورای اسلامی استان باید احصا و برگزار گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.