کد خبر : 9693
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 14:06
-

برنامه‌ریزی فرهنگی در ۴۳ محله کم برخوردار استان سمنان

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از برنامه‌ریزی فرهنگی در ۴۳ محله کم برخوردار استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های محله محور در سطح استان آغاز شده است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، امیر بینایی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی گشت‌های محله محور بسیج استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان

 مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان از برنامه‌ریزی فرهنگی در ۴۳ محله کم برخوردار استان خبر داد و گفت: فعالیت‌های محله محور در سطح استان آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، امیر بینایی بعد از ظهر سه‌شنبه در جلسه ویدئوکنفرانسی گشت‌های محله محور بسیج استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه طرح محله محوری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از چهار سال پیش در حوزه آسیب‌های اجتماعی به صورت محله محور فعالیت آغازشده و در حال پیگیری است، ابراز داشت: اعتقاد داریم بیش از ۸۰ درصد از جرایم و آسیب‌ها در ۲۰ درصد از محله‌ها شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم که بخش عمده از جرایم و آسیب‌های موجود به دلیل وضعیت اقتصادی است، افزود: نگاه در این طرح حل آسیب‌های اجتماعی باشد، نگاه صرفاً امنیتی و انتظامی رسیدن به هدف را دچار مشکل خواهد کرد اگر به جای دلالت متخلفان با جرایم سبک به نیروی انتظامی و تشکیل پرونده برای آن‌ها به مراکز مشاوره برای مداخله کارشناسی معرفی شوند مؤثرتر خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان اینکه اقدامات در ۴۳ محله کم برخوردار استان با هم افزایی حوزه اجتماعی، امور آسیبی، پیگیری می‌شود، گفت: ضابطان حتماً باید در حوزه ارتباطات مناسب با مردم، آموزش‌های لازم را ببیند.

بینایی با بیان اینکه آموزش ضابطین تحت نظارت و هماهنگی معاونین اجتماعی نیروی انتظامی دادگستری و سپاه است، بیان کرد: باید از کارهای سلبی و دفعی پرهیز شود تا فرصت مدیریت بر آسیب‌ها اجتماعی فراهم شود، چرا که این گونه برخوردها سبب افزایش جرایم زیرزمینی خواهد شد.

حسن اسلامی راد مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در سخنانی با بیان اینکه اجرای طرح گشت‌های محله محور بسیج (رضویون) از جمله طرح‌های بسیار مؤثر در کاهش جرایم است، گفت: شهرستان‌هایی که به لحاظ آمار جرایم رشد دارند با اجرای موفق این طرح می‌توانند آمار جرایم خود را به شدت کاهش دهند.

وی افزود: تأمین نظم و امنیت محله‌ها، حمایت قضائی از ضابطین طرح، حفظ سلامت و مراقبت از بسیجیان شرکت کننده در طرح و تأمین نیازمندی‌های اجرای طرح و آسیب شناسی از نقاط قوت و ضعف از اولویت‌ها است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.