کد خبر : 9688
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 آبان 1399 - 12:40
-

پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط فرمانداریها پیگیری می شود

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها با وزارت کشور گفت:  پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط فرمانداریها پیگیری می شود. ​ به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، راضیه شهاب اظهار کرد: آیین‌نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار و تفویض اختیار

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان در نشست ویدئو کنفرانسی مدیران دفاتر امور شهری و شوراهای استانداریها با وزارت کشور گفت:  پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز توسط فرمانداریها پیگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، راضیه شهاب اظهار کرد: آیین‌نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار و تفویض اختیار به استانها جهت انتصاب شهرداران فاقد شرایط احراز برای شهرهای کمتر از ده هزار نفر باید اصلاح شود.



وی افزود: با توجه به ابطال برخی از عوارض مصوب توسط دیوان عدالت اداری کشور ، پیشنهاد تشکیل کمیته ای در سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور با حضور نماینده دیوان عدالت اداری جهت بررسی عوارض و تطبیق آن با ضوابط و مقررات مربوط به شهرداری ها و درصورت لزوم ابطال عوارضی که خلاف ضوابط و مقررات است .

شهاب با اشاره به پیگیری وزارت محترم کشور جهت ابقاء بند و تبصره ۵ قانون بودجه در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ ، بر لزوم یکسان سازی دفترچه عوارض شهرداریها ، راه اندازی و بروز رسانی دوباره سامانه عوارض  سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور تاکید کرد.

 
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: از مدیران محترم وزارت کشور و سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور بخصوص معاون محترم عمرانی وزیر جناب آقای دکتر جمالی نژاد، به جهت ابلاغ افزایش حقوق کارکنان و پرسنل شهرداری با توجه به کاهش منابع درآمدی شهرداریها تقدیر و تشکر می نمایم  .

وی افزود: شهرداریها در پرداخت حقوق بدون پرداخت مزایا با مشکل مواجه میباشند، لذا نیاز مبرم به حمایت وزارت محترم کشور می باشد.متاسفانه سازمان شهرداریها و دهیاریها علی رغم اعلام پروژه های نیمه تمامی که تا پایان سال به بهره برداری میرسد ، نسبت به تامین اعتبار  جهت تکمیل این پروژه ها با توجه به از دست رفتن فصل کاری و افزایش روزانه قیمت هااقدام ننموده اند ، لذا خواهشمندیم نسبت به ابلاغ هرچه سریعتر اعتبارات جهت تکمیل این پروژه ها اقدام گردد.
 
شهاب در پایان عنوان کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقده بین استانداری سمنان و معاون محترم عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور جهت تامین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها ، صدور دستور اجرایی شدن تفاهم نامه مورد تاکید است.‌ 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.