کد خبر : 9513
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مهر 1399 - 11:44
-

عدم توسعه یافتگی زیر ساخت ها حلقه مفقوده صنعت گردشگری در سوادکوه شمالی (بخش دوم)_ اثر گذاری صنعت توریسم بر اشتغال

عدم توسعه یافتگی زیر ساخت ها حلقه مفقوده صنعت گردشگری در سوادکوه شمالی (بخش دوم)_ اثر گذاری صنعت توریسم بر اشتغال

ابراهیم پورتقی سیدی، فعال فرهنگی و رسانه ای در بخش دوم یادداشت عدم توسعه یافتگی زیرسخت های صنعت گردشگری در شهر سوادکوه شمالی به مقوله اثر گذاری صنعت توریسم بر اشتغال پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، متن یادداشت به این شرح است:

در یاداشت بخش اول؛ به صنعت گردشگری به عنوان حلقه ای مفقوده شده در شهر سوادکوه شمالی با مردمانی با صفا پرداختم و قصد دارم در این یادداشت به صنعت توریسم که‌ امری ضروری و اثر گذار بر اشتغال منطقه است بپردازم.

بدون شک صنعت گردشگری و افزایش سفر می تواند نقش کلیدی در ایجاد فرصت های شغلی و توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی درمنطقه داشته باشد.

از آنجایی که ورود گردشگران، برابر است با تقاضا برای خرید سوغات، رستوران، اقامتگاه، سوپرمارکت و حمل و نقل و … در سطح شهر؛ هزینه کرد یک گردشگر بر سیستم اقتصادی شهر و نواحی روستایی میزبان اثرات مثبتی می گذارد.


همه ما معتقدیم که گردشگری نه تنها موجب کسب درآمد مستقیم و چند برابر چرخه مالی غیرمستقیم، بلکه موجب رشد تولیدات صنایع دستی و صنعتی نیز می شود. پس باید آگاه باشیم که گردشگری به عنوان یک فعالیت اقتصادی جایگزین در یک اقتصاد تک محصولی می تواند روند توسعه را با تنوع بخشی به اقتصاد شهرستان تسریع کند.


همچنین صنعت گردشگری از جهت اشتغالزایی و ایجاد درآمد برای ساکنان شهر، می تواند برای برنامه ریزی کوتاه مدت مفید واقع شود؛ اما از سوی دیگر باعث آلوده ساختن محیط زیست و از میان رفتن محیط طبیعی و سرمایه های ملی در این منطقه خواهد شد که‌ ضروریست مسئولین بدون فوت وقت، به فکر فراهم آوردن بسترهای لازم جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست منطقه باشند؛ زیرا اگر عزم جدی و برنامه ریزی مناسب را در این زمینه شاهد نباشیم، قطعا برخی گردشگران با حضور در جنگل ها، پارک ها، رودخانه ها و … باعث تخریب محیط زیست و بر هم زدن آرامش گونه های انوری و گیاهی می شوند و ضرر و زیان گردشگری منطقه بیشتر از درآمدی است که برای شهر به ارمغان می آورد.

۹۹/۷/۲۸

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.