کد خبر : 6382
تاریخ انتشار : جمعه 19 اردیبهشت 1399 - 19:01
-

طرحهای پژوهشی با موضوع با کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصویب شد

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، معاون تحقیقات ‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تصویب ۱۴ طرح پژوهشی در زمینه بیماری کرونا خبر داد و گفت: تمامی این طرح ها توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه ارائه شده‌اند و بعد از بررسی در شوراهای پژوهشی و اخلاق، تصویب و کد اخلاق دریافت نموده

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا، معاون تحقیقات ‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از تصویب ۱۴ طرح پژوهشی در زمینه بیماری کرونا خبر داد و گفت:

تمامی این طرح ها توسط اعضای هیات علمی و دانشجویان این دانشگاه ارائه شده‌اند و بعد از بررسی در شوراهای پژوهشی و اخلاق، تصویب و کد اخلاق دریافت نموده اند.

دکتر امامیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اظهار داشت: این طرح‌ها به صورت فوری و گاها با برگزاری جلسات شورا به صورت مجازی بررسی شده اند و در صورت نداشتن مشکل طی مدت ۴۸ ساعت تایید، کد اخلاق دریافت کردنه اند و هم اکنون در حال اجرا و هستند و بر نحوه اجرای آنها نظارت می شود.

وی تصریح کرد: طرح‌های پژوهشی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در زمینه اپیدمیولوژی بیماری، شناخت خصوصیات بالینی، آزمایشگاهی و رادیولوژیک آن، شناخت عوارض کوتاه مدت و بلند مدت بیماری و … است.

معاون تحقیقات ‌فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور این معاونت همگام با فعالیت‌های سربازان سفید پوش خط مقدم مبارزه با ویروس کووید ۱۹ و کارکنان زحمت کش بخش بهداشت فعالیت‌های پژوهشی خود را آغاز کرد.

با راه اندازی یک پروژه تحقیقاتی موجب همگرایی بخشهای بهداشت، درمان، پژوهش و آموزش شد. این کار باعث شد که هر لحظه آمار و اطلاعات دقیق در اختیار مدیران برای تصمیم گیری در کنترل اپیدمی باشد. این اقدام به عنوان الگویی موفق در دنیا معرفی شده و مقاله مرتبط با آن نیز تهیه و ارسال شده است.

امامیان افزود: فراخوان اعضای هیات علمی و محققان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برای مشارکت در پژوهش‌های مرتبط با کرونا اولین گام معاونت تحقیقات در زمینه مقابله با کووید ۱۹ بود. که خوشبختانه با پاسخ خوب پژوهشگران برای حل مشکلات واقعی مردم رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: بیماری کووید ۱۹ اولویت پژوهشی مهم دانشگاه است و از همه طرح های مرتبط حمایت مالی و فنی می شود.

امامیان با بیان اینکه مقابله با کرونا به یک اولویت مهم ملی است از این رو معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هم ‌پای سایر معاونت‌های دانشگاه، با تشکیل کارگروه‌های اختصاصی اقدام به فعالیت‌های پژوهشی در این خصوص کرد، تصریح کرد: از جمله اقدامات ارزشمند دیگر اختصاص تجهیزات آزمایشگاه جامع تحقیقات به منظور انجام تست اختصاصی این بیماری در شاهرود بود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ضمن اعلام مجدد امکان بررسی فوری طرح‌های تحقیقاتی ارائه شده و دریافت کد اخلاق در سامانه اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه افزود:

در صورتیکه دامنه کار پژوهشی محققان گسترده و بعضاً فراتر از یک دانشگاه است این عزیزان می‌توانند پروپوزال (پیشنهاد) پژوهشی خود را در سامانه نیماد به آدرس http://nimad.ac.ir ارسال نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.