کد خبر : 5661
تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399 - 21:19
-

بهره‌مندی ماهانه ۱۸۷۵ کودک مبتلا به سوءتغذیه استان سمنان از سبد غذایی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: ماهانه ۱۸۷۵ کودک تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان که مبتلابه سوءتغذیه هستند از سبد غذایی بهره‌مند می‌شوند. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: یک هزار و ۸۷۵ نفر از کودکان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: ماهانه ۱۸۷۵ کودک تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان که مبتلابه سوءتغذیه هستند از سبد غذایی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، سیده فاطمه تقوی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان گفت: یک هزار و ۸۷۵ نفر از کودکان مبتلا به  سوءتغذیه و مشمول طرح بهبود تغذیه و مادران باردار و شیرده مشمول و تحت حمایت کمیته امداد، در فرودین  ماه سال جاری، ۱۸۷۵  سبد غذایی دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه برای کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، ماهیانه به‌صورت میانگین ۱۰۰ هزار تومان در قالب بن کارت شارژ می‌شود، بیان کرد: والدین کودکان مبتلابه سوءتغذیه از طریق این بن کارت می‌توانند مواد غذایی موردنیاز کودکان خود را فروشگاه‌های طرف قرارداد با کمیته امداد تهیه کنند.

 معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان کمک به رفع سوءتغذیه کودکان یک طرح مشارکتی – حمایتی بین وزارت بهداشت و کمیته امداد دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس بسته غذایی پیشنهادشده از طرف وزارت بهداشت متناسب با نیاز تغذیه‌ای تهیه می‌شود.

سیده فاطمه تقوی با تأکید برپایش مستمر و کنترل دوره‌ای کودکان دارای سوءتغذیه و سنجش سلامت این گروه در دوره‌های زمانی شش‌ماهه، کودکان بهبودیافته در قالب این طرح از چرخه دریافت سبد غذایی کمیته امداد خارج‌ و افراد جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته  مقوله غربالگری، سرفصل‌های بینایی‌سنجی، ماموگرافی، دیابت و فشارخون، دندانپزشکی کودکان، آنزیم‌های کبدی ۳۰ تا ۶۰ سال، معاینه و ترمیم دندان کودکان ۶ تا هفت سال، اهدای سبدهای بهداشتی، تغذیه کودکان کمتر از پنج سال اجراشده است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سمنان ۹۲۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج را تحت حمایت کمیته امداد دانست و افزود: ۱۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در این بخش هزینه شده و ۶۴۵ میلیون تومان در بخش کمک به پرداخت فرانشیز هزینه شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.