کد خبر : 5412
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 فروردین 1399 - 1:06
-

آبگیری سازه‌های مدیریت و کنترل هرزآب پس از بارندگی‌های اخیر در مناطق بیابانی دامغان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از آبگیری سازه‌های مدیریت و کنترل هرزآب در مناطق بیابانی شهرستان پس از بارندگی‌های اخیر خبرداد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علی اکبر عباسی رادگفت: عملیات کنترل هرزآب در واقع احداث بند‌های خاکی کوچک و هلالی با ظرفیت نگهداری حداقل ۵۰ مترمکعب در هــر هکتار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان از آبگیری سازه‌های مدیریت و کنترل هرزآب در مناطق بیابانی شهرستان پس از بارندگی‌های اخیر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، علی اکبر عباسی رادگفت: عملیات کنترل هرزآب در واقع احداث بند‌های خاکی کوچک و هلالی با ظرفیت نگهداری حداقل ۵۰ مترمکعب در هــر هکتار در مسیر آبراهه‌های کوچک می‌باشد که بمنظور جمع آوری و نفوذ هرزآب در خاک انجام می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها به سادگی از دسترس خارج می‌شود افزود: با ایجاد این سازه‌های کوچک و اجرای طرح‌های کنترل هرزآب، آب‌های سطحی را مدیریت و در راستای تغذیه سفره‌های زیرزمینی به کار می‌گیریم.

 رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ابراز داشت: عملیات مدیریت و کنترل هرزآب از سال ۱۳۸۴ در شهرستان دامغان آغازو تا کنون بیش از ۳۷۵۰ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان تحت اجرای این عملیات قرار گرفته است.

علی اکبر عباسی راد اضافه کرد: کشت بذور گونه‌های مختلف گیاهی در پشت این سد‌های خاکی منجر به بهبود پوشش گیاهی و جلوگیری از بیابان‌زایی در منطقه می‌شود که این اداره نسبت به کشت بذور گیاهان بیابانی همچون درمنه، تاغ، اشنان و. در پشت این سازه‌ها اقدام نموده است.

وی در پایان یادآور شد: اجرای این قبیل پروژه‌ها علاوه بر جــلوگیری از هدر رفت آب و فرسایش خاک، موجب تغذیه سفــره‌های آب زیرزمینی شده و شرایط را برای بهـبود تولید علوفه و پوشش گیاهی در مراتع فراهـــم می‌نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.