کد خبر : 2978
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 دی 1398 - 13:50
-

اجرای پروژه های آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از طرح‌هایی است که در حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آن موثر است. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،محمدعلی رضایی یکی از ملزومات موفقیت پروژه‌های منابع طبیعی را مشارکت مردمی دانست و افزود: ما در شهرستان برای ترویج

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی گفت: اجرای طرح‌های آبخیزداری یکی از طرح‌هایی است که در حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آن موثر است.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،محمدعلی رضایی یکی از ملزومات موفقیت پروژه‌های منابع طبیعی را مشارکت مردمی دانست و افزود: ما در شهرستان برای ترویج مشارکت های مردمی هم برنامه ریزی هایی داریم و آموزش و فرهنگ سازی جوامع محلی را در مباحثی مانند آبخیزداری دنبال می کنیم.

رضایی تاکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری گامی موثر در راستای حفاظت از منابع آب است.

وی با تاکید براینکه آبخیزداری از مجموعه اقداماتی است که به منظور تقویت سفره­های آب زیرزمینی جلوگیری از خسارت سیلاب در اراضی کشاورزی و بهره وری بهتر از نزولات آسمانی و جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ پوش گیاهی در حال توسعه می باشد.

رضایی در بخشی دیگر با اشاره به پیشبرد مباحث تسهیل گری در کنار اجرای طرح های آبخیزداری مکانیکی و بیولوژیکی در حوزه روستاها و نقاط بحرانی که خطر وقوع سیل وجود دارد، توضیح داد: در این راستا به منظور آگاه سازی روستائیان افراد تسهیل گر از سوی منابع طبیعی با مردم در خصوص عملیات های اجرایی مشورت می کنند تا در کنار جذب مشارکت های مردمی در انجام پروژه ها، برگزاری دوره های منابع طبیعی و آبخیزداری ویژه روستائیان و جوامع محلی را نیز داشته باشیم.

محمدعلی رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی نهادینه کردن مشارکت مردم در راستای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را ضروری دانست و تأکید کرد: امروزه موضوع توجه و حفاظت از منابع طبیعی، یک بحث فرهنگی است و باید بافرهنگ سازی مردم را به سمت حفاظت از منابع خدادادی تشویق کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع منابع طبیعی و حفظ آن، اظهار داشت: در حالیکه همه بر اهمیت حفظ منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی و میراثی که به نسلهای آینده نیز تعلق دارد، تاکید دارند، اما بودجه مناسب برای حفاظت از این منابع در اختیار گذاشته نمی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.