کد خبر : 22884
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 تیر 1403 - 11:02

در جلسه کمیته کیفیت‌بخشی نظارت و توسعه مدارس هیئت‌امنایی عنوان شد:

آموزش و پرورش در قبال تک‌تک مغزهای دانش‌آموزان مسئول است/ برقراری عدالت آموزشی اصل بسیار مهم در آموزش و پرورش

آموزش و پرورش در قبال تک‌تک مغزهای دانش‌آموزان مسئول است/ برقراری عدالت آموزشی اصل بسیار مهم در آموزش و پرورش
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان در نخستین‌ جلسه کمیته کیفیت‌بخشی نظارت و توسعه مدارس هیئت‌امنایی استان بر مسئول‌بودن آموزش و پرورش در قبال تک‌تک دانش‌آموزان و برقراری عدالت آموزشی در این‌مجموعه تأکید کرد.

به گزارش کارنامه فردا، نخستین جلسه کمیته کیفیت‌بخشی نظارت و توسعه مدارس هیئت‌امنایی استان در سال ۱۴۰۳ با حضور سیدجمال وزیری مدیرکل، مشاوران کیفیت‌بخشی آموزشی و راهبری تحول و جمعی از اعضای شورای معاونان و رؤسای ادارات استان و شهرستان سمنان، پیش از ظهر شنبه دوم تیرماه سال جاری، برگزار و پیرامون سه موضوع تعیین نرخ هزینه خدمات فوق برنامه مدارس هیئت امنایی در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، تبدیل وضعیت تعدادی از مدارس عادی به هیئت‌امنایی و بررسی مسائل جاری مدارس هیئت‌امنایی استان، گفت‌وگو و تصمیم‌سازی شد.
وزیری در ابتدای سخنانش با تأکید بر تمرکززدایی در مدارس استان و تفویض اختیار به مدیران اظهار داشت: مدرسه با تمام دستگاه‌های اجرایی فرق دارد و آموزش و پرورش در قبال تک‌تک مغزهای دانش‌آموزان مسئول است و معلم باید در هر زمان و مکانی که قرار دارد، نقش خودش را به‌خوبی ایفا کند، رفتار معلم با دانش‌آموزان باید باعبانانه باشد.
وی در ادامه سخنانش برقراری عدالت آموزشی در آموزش و پرورش را بسیار مهم، عنوان و تأکید کرد: باید بساط ناعدالتی‌ها در آموزش و پرورش برچیده شود؛ چراکه حق تعلیم و تربیت برای همه دانش‌آموزان یکسان است و باید بر مبنای عدالت آموزشی و پرورشی با آن‌ها رفتار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این‌که معلمان در تربیت دانش‌آموزان و هدایت و شکوفایی آن‌ها در مسیر درست انتخاب رشته تحصیلی و شغلی آینده‌شان، نقش اساسی دارند، یادآور شد: فلسفه شکل‌گیری مدارس هیئت‌امنایی در واقع مشارکت علمی، فکری، عاطفی و فرهنگی اولیا در مدیریت و اداره این مدارس و پیوند مدرسه با خانه است و اگر موضوع هیئت‌امنایی ‌شدن مدرسه به تأیید رسید، مدرسه به‌صورت موقت و به‌مدت یک‌سال هیئت‌امنایی می‌شود و بعد از یک‌سال طی بررسی‌های‌ انجام‌شده درصورتی‌که عملکرد آن مدرسه رضایت‌بخش بود به‌صورت دائم هیئت‌امنایی می‌شود و بر اساس آیین‌نامه باید شورای آموزش و پرورش شهرستان یا استان با هیئت‌امنایی شدن مدارس مؤافقت کند.
الهام سماوی رئیس اداره مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان نیز درخصوص شرایط برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در راستای کیفیت‌بخشی به مدارس دولتی و بر اساس آیین‌نامه اجرایی بر تشکیل دبیرخانه کیفیت‌بخشی آموزشی، تأکید و اظهار کرد: کلاس‌های فوق برنامه در قالب خدمات آموزشی و پرورشی در دو بخش دروس جبرانی، تکمیلی، تقویتی، آموزشی و پژوهشی و خدمات پرورشی شامل فعالیت‌های قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، بهداشتی و فعالیت‌های گروهی اجرا می‌شود.
گفتنی است، در بخشی از جلسه، اعضای حاضر به بیان نظرها، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود پرداختند و پیرامون ثبت نام در محدوده و ثبت نام خارج از محدوده درصورت داشتن ظرفیت با برگزاری آزمون ورودی، تخصیص نیروی انسانی به مدارس هیئت‌امنایی، چرایی و چگونگی برگزاری کلاس‌های فوق برنامه در این مدارس و… گفت‌وگو شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.