کد خبر : 21566
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 اسفند 1402 - 16:57
-

۲۲۰دانش آموززنجانی درجشنواره دختران آفتاب شرکت کردند

ندای مردم -معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ۲۲۰ دانش آموز در دومین مرحله جشنواره دختران آفتاب ایران در شهر ارمغانخانه به منظور نمایش توانمندی‌ها و شناسایی استعدادهای خود حضور یافتند.

به گزارش کارنامه فردا ،عذرا واسعی هدف از برگزاری چنین رخدادی را نمایش توانمندی های دانش آموزان در حوزه صنایع دستی، آشنایی با تاریخ و تمدن ایران زمین، شناسایی استعدادهای بالقوه و به فعلیت در آوردن آنها، ایجاد شور و نشاط و کاهش کم تحرکی اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در این جشنواره تولیدات صنایع دستی دانش آموزان در قالب نمایشگاه دستاوردها به نمایش گذاشته شد.

این مسوول ادامه داد: دانش آموزان در بخش ورزشی این جشنواره در چند بازی بومی و محلی از قبیل هفت سنگ، کلاس کلاس، گانیه و طناب زنی به صورت تیمی و انفرادی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان ادامه داد: در این جشنواه با توجه به فرارسیدن عید نوروز، برخی از آداب و رسوب ایرانیان از قبیل تکم گردانی و دید و بازدید سنتی ایام نوروز و همچنین آیین های سنتی و بومی منطقه در قالب نمایش توسط دانش آموزان به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه سفیران سلامت از میان این دانش آموزان پس از استعدادیابی انتخاب خواهند شد، گفت: هر کدام از این دختران به عنوان نماینده روستاهای خود فعالیت های ورزشی را پیگیری و احیا خواهند کرد.

به گفته این مسوول، مشابه چنین مراسمی نیز در شهر سلطانیه برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.