کد خبر : 21511
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اسفند 1402 - 5:01
-

پس از انتخاب سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران

نشست تشکل های مردمی و مروجان کتاب و کتابخوانی سمنان برگزار شد

کارنامه فردا -نشست تشکل های مردمی و مروجان کتاب و کتابخوانی سمنان عصر یکشنبه با حضور مدیرکل مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش کارنامه فردا ، در این نشست که فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نمایندگانی از شهرهای نیشابور به عنوان یکی از شهرهای منتخب پایتخت کتاب ایران و نیز ارومیه آذربایجان غربی نیز حضور داشتند در خصوص راههای توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و فعالیت های تشکل های مردمی در این امر خطیر بحث و تبادل نظر شد.

این نشست پس از انتخاب سمنان به عنوان هشتمین پایتخت کتاب ایران برگزار شد.

فلاح این نشست را برای تبادل تجربیات و انتقال یافته ها و ارائه پیشنهادات در امر کتاب و کتابخوتی دانست و گفت: هدف این نشست این است تا را شناسایی راههای بهره برداری از تجربیات و نیز برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف در خصوص کتاب و کتابخوانی است.

نمایندگان و مسوولان تشکل های مردمی کتاب و کتابخوانی سمنان نیز در این نشست به بیان دست آوردها و برنامه های اجرایی در این خصوص در این منطقه پرداختند و طرحها، ایده ها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

شرکت کنندگان بر لزوم احساس ضرورت در امر کتاب و کتابخوانی و توجه خانواده ها به کتاب تاکید کردند و آموزش و پرورش را از ارکان بسیار مهم برای توسعه امر کتاب و کتابخوانی به جوانان و نوجوانان پس از نهاد خانواده دانستند.

مدیرکل  مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست برگزاری این نشست و توجه به تشکل های مردمی را برای سمنان از افتخارات دانست و گفت: این افتخار بزرگی است که سمنان پس از کسب این عنوان خطیر گام به گام در این عرصه تلاش و فعالیت می کند.

اسماعیل جانعلی پور با تاکید بر اینکه در هر عرصه ای که مردم وارد و فعالیت مردمی شد کارها به خوبی پیش رفته و اجرایی شده است ابراز امیدواری کرد: در عرصه خطیر کتاب و کتابخوانی نیز تشکل های مردمی به موفقیت های خوبی دست یابد.

وی انتخاب روستای دوستدار کتاب، شهر دوستدار کتاب و پایتخت کتاب ایران را از برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه کتاب و کتابخوانی و توجه به کتاب در جامعه دانست و گفت: شبکه روستاهای دوستدار کتاب در کشور شکل گرفته و باید در بین شهرهای دوستدار کتاب نیز این شبکه شکل گرفغته و فعال شود.

مدیرکل  مجامع، تشکل ها و فعالیت‌ های فرهنگی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: ۱۰۰ روستای دوستدار کتاب در کشور داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.