کد خبر : 20487
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 - 20:13
-

گردش مالی سالانه دانش‌بنیان‌ها در استان سمنان ۸۷ هزار میلیارد ریال است

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور زیر پوشش این پارک بیش از ۸۷ هزار میلیارد ریال در سال است.

به گزارش کارنامه فردا  ،محسن نظری افزود: فروش محصولات دانش‌بنیان علاوه بر رونق و اثرگذاری اقتصادی موجب اشتغال نیروی انسانی خوبی در استان سمنان شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ پارک علم و فناوری در کشور فعال است، افزود: پارک علم وفناوری استان سمنان جزء پنج پارک دارای مجوز سطح یک کشور است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، میزان فروش محصولات، توسعه زیرساخت‌ها، صادرات محصولات، فعال بودن دبیرخانه ستاد و توزیع مناسب شهرستانی از جمله شاخصه‌ها برای عنوان پارک سطح یک کشور است.

نظری با اشاره به اینکه ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور زیر پوشش پارک علم و فناوری استان سمنان هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۳۰ شرکت دارای مجوز دانش بنیان و خلاق هستند.

وی با بیان اینکه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان فقط از طریق پارک علم و فناوری استان سمنان انجام می‌شود، ابراز کرد: چهار هزار و ۸۰ نیروی انسانی در شرکت‌های تحت پوشش این پارک مشغول به کار هستند.

گردش مالی سالانه دانش‌بنیان‌ها در استان سمنان ۸۷ هزار میلیارد ریال است

ارایه ۱۰۰ طرح از کشور در رویداد حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان با اشاره به اینکه ۱۰۰ طرح از سراسر کشور برای حضور در رویداد ملی حل نیازهای فناورانه حوزه گردشگری با رویکرد فناوری نوین به دبیرخانه ارسال شده است، ادامه داد: این رویداد برای حل ۹ نیاز و چالش محوری حوزه گردشگری شامل واقعیت افزوده، راهنمای صوتی، تصاویر ۳۶۰ درجه، سفرهای بومی و محلی، معرفی اقامتگاه‌ها، پویانمایی (انیمیشن)، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا در گردشگری و هتل‌داری و راهنمای مسافران گردشگران با رویکرد فناورانه است.

نظری با بیان اینکه این رویداد ملی طی روزهای ششم و هفتم دیماه در محل این پارک برگزار می‌شود، ابراز کرد: ارایه ایده‌ها، محصولات و نشست‌های تخصصی، معرفی درگاه‌ها(پنل) و نشست‌های هم‌اندیشی در راستای اهداف این رویداد انجام می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان تصریح کرد: هدف از برگزاری این رویداد استفاده از ظرفیت شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و محصولات آنها به منظور رونق حوزه گردشگری در استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.