کد خبر : 20027
تاریخ انتشار : شنبه 27 آبان 1402 - 13:28
-

کشف ۲۰۰ کیلوگرم هروئین تا شناسایی پسری که حساب مادرش را خالی کرد

نیروی انتظامی استان سمنان در قالب چند خبر، از کشف ۲۰۰ کیلوگرم هروئین در گرمسار، شناسایی پسری ۱۳ ساله که حساب مادرش را خالی کرد و کشف بدلیجات در شاهرود خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا ،فرمانده انتظامی استان سمنان روز شنبه از کشف ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری باند چهار نفره ترانزیت هروئین در گرمسار خبر داد.

سردار جلیل موقوفه ئی به رسانه ها گفت: پلیس با همکاری سربازان گمنام امام زمان(عج) توانست در یک عملیات منسجم، یک دستگاه تریلی که حامل مواد مخدر و ۲ دستگاه خودروی سواری پشتیبان آن را متوقف کند.

سردار موقوفه ئی افزود: در این عملیات چهار نفر که از قاچاقچیان حرفه‌ای بودند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

وی درباره کشف بدلیجات در شاهرود نیز گفت: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی این شهرستان با تلاش در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در عملیات گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی مواصلاتی موفق شدند قاچاقچی بدلیجات را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام کنند .

وی ادامه داد : ماموران پلیس امنیت اقتصادی شاهرود به یک دستگاه کامیون که قصد انتقال محموله قاچاق خود از استان های شرقی به تهران را داشت مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از خودروی توقیفی، بدلیجات شامل ۱۲ هزار دستبند زنانه قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده ۱۱میلیارد ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه در این راستا یک متهم دستگیر شد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و خودروی وی به پارکینگ منتقل شد.

کشف ۲۰۰ کیلوگرم هروئین تا شناسایی پسری که حساب مادرش را خالی کرد

بازی دردسرساز پسر ۱۳ ساله

رییس پلیس فتا استان سمنان نیز از احضار پسر ۱۳ ساله ای خبر داد که برای خرید شارژبازی‌های اینترنتی حساب مادرش را خالی کرد.

سرهنگ محمدرضا فدائیان گفت: خانمی با شکوائیه ای مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی به این پلیس مراجعه و بیان کرد که در روزهای گذشته مبالغ متعددی به ارزش کلی ۵۱ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع وی برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه به همین منظور پرونده با توجه به حساسیت موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت، ادامه داد: با بررسی و تحقیقات انجام شده بر روی صورتحساب شاکی مشخص شد مبالغ برداشت شده از درگاه های اینترنتی مختلف برای خرید محتویات(cp و جم) بازی برخط از حساب وی خارج شده بود.

سرهنگ فدائیان گفت: با اقدامات فنی کارشناسان پلیس فتا معلوم شد از شماره تلفن شاکی برای ایجاد حساب کاربری و شارژ حساب در بازیهای برخط استفاده شده بود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شاکی در تحقیقات اولیه به علاقه شدید فرزندش به بازی های رایانه ای اشاره کرده بود، گفت که طی تماس با شاکی، موضوع با وی مطرح و ظن پلیس به نوجوان ۱۳ ساله شاکی بیشتر و مقرر شد شاکی و فرزندش برای تحقیقات تکمیلی به این پلیس مراجعه کنند.

سرهنگ فدائیان تصریح کرد: فرزند ۱۳ ساله شاکی ابتدا منکر بزه انتسابی بود اما در مواجه با ادله و مستندات کامل پلیس فتا چاره ای جز اعتراف به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی مادرش نداشت.

رییس پلیس فتا استان سمنان خاطرنشان کرد: آشنا کردن نوجوانان با تهدیدها و آسیب های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدید ها و آسیب های فضای مجازی می توانند با استفاده از ابزارهای کنترلی نظارت دقیق تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش آموزان داشته باشند.

وی ادامه داد: استفاده بی رویه از بازی های رایانه ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی و روانی و افت تحصیلی دانش آموزان خواهد شد و به همین خاطر همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت است، چرا که ناآگاهی والدین ، موجب آسیب ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد.

خبرنگار- محمد لک زایی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.