کد خبر : 19988
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 18:51
-

اشیای عتیقه با قدمت ۳ هزار سال در همدان کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: ۱۷ قلم شی تاریخی و فرهنگی مربوطه به هزاره اول قبل از میلاد در یکی از باغات همدان کشف شد.

به گزارش کارنامه فردا ،جواد خدامرادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: به محض کسب اطلاع و ارسال اخبار از فراجای استان مبنی بر پیدا شدن تعدادی اشیای عتیقه، موضوع در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس با همکاری فراجا و پلیس امنیت اقتصادی این اشیاء که توسط شخصی از باغداران منطقه به صورت اتفاقی پیدا شده بود، تحویل این یگان شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همدان گفت: این آثار که شامل هفت قطعه ظرف سفالی سال، سه ظرف مفرغی سالم و هفت ظرف سفالی شکسته است به گفته کارشناسان دارای قدمت ۳ هزار ساله است.

خدامرادی افزود: بیشتر ظروف سفالی کشف شده ساده و بدون نقش و نگار هستند و فقط در برخی از آنها تزئیناتی به شکل هندسی و هاشور دیده می شود.

وی ضمن تقدیر از این اقدام شایسته این شهروند فرهنگی گفت: در راستای جلب مشارکت‌های مردمی یگان حفاظت آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه میراث‌فرهنگی در حفظ و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.