کد خبر : 19892
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1402 - 19:47
-

برنامه های بزرگداشت هفته کتاب باید به میان مردم برده شود

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان با تاکید بر اهمیت هفته کتاب و کتابخوانی در توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه گفت: برنامه‌ها اینهفته را باید به میان مردم ببریم و با تعداد بیشتری از مخاطبان ارتباط برقرار نماییم.

به گزارش کارنامه فردا،ابراهیم پورتقی دردومین  نشست هماهنگی ستاد هفته کتاب شهرستان دامغان  تاکید کرد: یکی از وظایف ما ترویج کتاب خوب است و باید تلاش کنیم به شکل‌های مختلفی همچون پویش‌های کتابخوانی، مسابقه‌های کتابخوانی و معرفی نویسندگان این کتاب‌ها به این مساله توجه کنیم.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را رخداد مهم فرهنگی و فرصت مناسبی برای عرصه و معرفی بیشتر تالیفات دانست و اظهار داشت: برپایی نمایشگاه کتاب،نشان دهنده قدرت علمی و فرهنگی جامعه است و برپایی چنین نمایشگاههایی می تواند به بهتر شدن سامانه توزیع کتاب و ارتباط مخاطبان با ناشران با توجه به حضور ناشران مختلف در این نمایشگاه کمک کند.

پورتقی بر ضرورت انجام تبلیغات شهری در ایام برگزاری هفته کتاب برای کشاندن فضای بصری شهر‌ به سمت تبلیغ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و افزود: این الگو باید نهادینه و اجرایی شود و مفاخر، اهالی قلم و نویسندگان و کتاب‌های آن‌ها را در شهر‌ و شهرهای پیرامونی معرفی کنیم.

وی توجه به حوزه کودک و نوجوان را نیز یادآور شد و گفت: رویکرد اصلی برنامه‌های این دوره از هفته کتاب با توجه شعار سال. توجه به حوزه کودک و نوجوان است.

وی به برنامه‌هایی که برای این هفته در نظر گرفته‌ شده اشاره کرد و گفت: قابلیت اجرایی شدن، اثربخش بودن و مسائل ترویجی در برنامه ها باید توجه نماییم و توجه به مفهوم شعار هفته کتاب نیز یکی از محور‌های اصلی این رویداد فرهنگی است.

پورتقی ادامه داد: در این دوره، حوزه کودک و نوجوان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. برنامه‌ها باید مردمی، همگانی و ظرفیت انتشار در فضای مجازی داشته باشند و طراحی برنامه‌ها، نوآورانه و خلاقانه باشد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان،توجه به اهالی قلم و پیشکسوتان صنعت نشر را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: تبدیل برنامه های هفته کتاب به جشن کتاب باید در طراحی برنامه‌های این دوره از هفته کتاب مدنظر قرار گیرد.

سی‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ با شعار “آینده خواندنی است”» برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.