کد خبر : 19760
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مهر 1402 - 20:02
-

انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهدا است

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام: شهدا با نثار جان شیرین و خون پاک خود، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

به گزارش ندای مردم  دو استان ،مراسم سیزدهمین سالگرد ارتحال ایت الله سید موسی صالحی و یادواره شهدای والامقام روحانی شهرستان ساری در امامزاده یحیی ساری برگزار شد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با بیان اینکه، انقلاب اسلامی ایران مدیون خون پاک شهدا است، گفت که شهدا با نثار جان شیرین و خون پاک خود، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی افزود: انقلاب اسلامی ایران مرهون عالمان وارسته‌ای است که در جهت اعتلای دین مبین اسلام و تربیت انسان‌های صالح، تلاش شبانه روزی داشتند.

او با بیان اینکه، امام راحل راه را برای روحانیون جوان گشودند و طلاب در رعایت تقوی و وظیفه ارشاد به دیگران مسوولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند، گفت: شهدا با گذشتن از تمام هستی خود، علاوه بر نشان دادن راه سعادت، عزت و سرافرازی را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: شناخت نعمت خداوند یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی برای انسان است و سرمایه‌های انسانی نیز جزء بزرگترین سرمایه الهی برای یک ملت است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهدای روحانی از بزرگترین سرمایه ملت هستند و هر کسی توان درک شهید و شهادت را ندارد.

وی ادامه داد: در آیات قرآن، حق تعالی خود را مالک تمام جان‌ها می‌داند و این یک مفهوم عادی در بر ندارد.

آیت الله صادق آملی لاریجانی با بیان اینکه کلماتی در قرآن جاری می‌شود که باید نسبت به آن‌ها تامل کرد و حب خداوند یک امر معمولی نیست، گفت: تعبیر “فوز عظیم” در قرآن در موارد خاص دیگری بیان می‌شود و آن اینست که خداوند از کسی رضایت کامل داشته باشد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آیت الله صالحی عالم وارسته‌ای بود که در جهت کسب رضای خداوند متعال و همچنین علوم و معارف اسلامی تلاش شبانه روزی داشتند و در نهایت نیز در راه اعتلای دین مبین اسلام به ملکوت اعلی پیوست.

وی گفت: آثار محبت خداوند تنها در برخی از انسان‌ها که در مسیر مجاهدت تلاش دارند، نمایان می‌شود و آیت الله صالحی در زمره این افراد بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.