کد خبر : 19592
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 15:38
-

گردشگری شهر ستان سوادکوه به امید سرمایه گذار در کنار منابع موجود

فعال رسانه ی و اجتماعی دریادداشتی به ظرفیتهای گردشگری شهرستان سوادکوه پرداخت .

در یادداشت زینت موسوی آمده است ؛شهر ستان سوادکوه با وجود منابع طبیعی از جنگلها، کوهها، ییلاقات، اماکن دیدنی وگردشگری وتوریستی خود بهترین جذب گردشگر وسرمایه گذار است اما سئوال اینجاست چرا با وجود املاک زیادی که در سطح شهر است وساخت وسازهای بی رویه که در تمامی قسمتهای شهرستان می شود در سرمایه گذاری برای مکانهای تفرجی وگردشگری موفق نیست؟!!

ایا با احداث مکانهایی به مانند بازارچه ثابت نمی توانیم از محصولات گیاهی، دارویی، غذایی، صنایع دستی و….هر انچه که می تواند برای گردشگر وجذب توریست وسرمایه گذار اقدام شود استفاده کنیم؟! در طی خبری که در صحبتهای با ارزش مرتضی طالع ماسوله در خبر به مناسبت روز صنایع دستی درشهرستان سوادکوه برگزار شد به خوبی بیان شد برای جذب توریست وگردشگر در ابتدا دیده شدن این صنایع دستی است ایا ما بعد از ان اقدامی خواهیم کرد؟!

شهرستان سوادکوه به غیر از احداث بازارچه دارای جنگلهای متعددی است که می توان با ایجاد آلاچیق ها ومکانهای توریستی جذب سرمایه شود، وجود کوههای متعدد در جذب گردشگران با شناخت مکانهای تاریخی خود کمکی است برای استفاده از صنعت توریسم که در دنیا همچنان رتبه گردشگری را به تماشا می گذارد وجذب سرمایه برای ان کشور است.

حفظ سرمایه ملی (جنگل) ایا در حفظ این منبع بکر الهی که هدیه خداوند مهربان است وباید برای نسلهای اینده حفظ شود برای نگهداری ان از حفظ زباله واسیبی که به طبیعت ان در جنگل بهمنان و… کوتاهی نمی شود، صدای ناله جنگلهایی که با چهره منفور شده اغشته به زباله اسیب دیده است هر چند عملیات دپو انجام شود،باید بشنویم جای زباله جنگل نیست از اینکه هر روز ماشین حمل زباله در جنگل بهمنان این طبیعت سرسبز را الوده می کند وباید همچنان شاهدی بر این عمل نادرست باشیم متاثر وبا تمام جدیت وتوان از مسئولین شهرستان رسیدگی به وضعیت موجود را داریم.

گزینه های الاچیق ها، خانه های گردشگری، جنگلهایی که به صورت پارک جنگلی می تواند استفاده شود، شرایط اب وهوایی، کشاورزی، دامداری ودامپروری، روستاهایی که سمبل سالها قدمت نسلی است که با رسم ورسومات وسنتهای مازنی بهترین نمونه جذب توریست وگردشگر می تواند باشد با تلاش دهیاران ومسئولین مورد استفاده قرار بگیرد وایینها وجشنها و… هر انچه که به بهترین شکل خودش یک منبع درامد ثابت وقابل ارزش است قابل تامل است.

 

باید برای اینکار طراحان، کارشناسان، اساتید دانشگاهها ، مولدین طرح ونیروی محرکه مردمی با مسئولین شهرستان متحد شوند تا اتفاق خوب گردشگری وجذب سرمایه گذار رقم زده شود.
در راهی که برای انتخابات نمایندگان این مرزوبوم است بسیار نقش افرینی می توانند داشته باشند تا شرایط رسیدن به هدف موجود را رسیدگی وتحولی ایجاد کنند.

برای موفقیت یک شهرستان به تنهایی در انتظار اعتبارات واسپانسر مالی بودن کافی نیست بلکه باید از تمامی عوامل وشرایط اب وهوایی، اجتماعی، اقلیمی، هنرمندان، صنعتگران، روشنفکران ومتفکران صاحب عقیده ونظر وهر انچه که منجر به دگرگونی وتحول سکون این شهرستان همچنان که تا حال شاهد بودیم بشود درغیر این صورت نیروهای جوان، کارافرین، سرمایه های فکری، انسانی، کارشناسی ومهمتر از همه نیروی مردمی که خواهان تحول وتغیرات برای شهرستان خودشان است از بین خواهد رفت.
برای تغیر وتحولات شهری باید با تمام توان و همه نیروهها را به کار گرفت.

در خاتمه به ذکر مواردی که در طی سالها باید در شهرستان سوادکوه ایجاد میشد وبه هر عللی با تاخیر ربرو شد، ذکر می شود:

۱-موزه راه اهن سوادکوه که با توجه به قدمت سالیان سالی که از احداث خط راه اهن می گذرد ما هنوز موزه ای برای این اداره که نقش بسیار مهمی در حمل بار، مسافر، گردشگری دارد نداریم.

۲-ایجاد بازارچه صنایع دستی، محصولات دارویی وکشاورزی، دامپروری وهر انچه که باعث منبع درامد زایی برای خانواده ها وکمک به اقتصاد شهرستان خواهد شد قابل توجه است که این بازارچه فقط در ایام خاص ودریک مکان مشخص شده قرار می گیرد اما در طول سال دیگر ما طرح وبرنامه ای ثابت شده جهت حمایت محصولات وبافندگان، تولیدکنندگان و… نمی بینیم.

۳-جذب توریست در مکانهای گردشگری با استفاده از جنگلها، ساختن الاچیقها، خانه های گردشگری، شرایط استفاده از مکانهای دیدنی،خانه های بوم گردی ومکانهایی که محصولات دامی وکشاورزی وهر انچه که نیاز یک گردشگر است قابل عرضه باشد که در کنار بازارچه ها مکانهای متنوع هم در این چیدمان گردشگری برای سرویس دهی مهم است.

۴-رودخانه تلار که از وسط شهر زیراب می گذرد وهمچنان نیاز به توجه ورسیدگی دارد با توجه به شرایط سیل وعواملی که دست به دست هم داده تا زیبایی این رودخانه واستفاده بهینه وکارشناسی شده همچنان نیاز به توجه ورسیدگی کارشناسان ومسئولان را در دادن طرح وساماندهی دارد.
باشگاهای ورزشی وامکانات ان نیاز به توجه ورسیدگی دارد وزمین فوتبالی که همچنان وضعیت مناسب واستاندارد به همراه ندارد

۵-تشکیل انجمن، کمیته یا سمنی که در دفاع از ورزشکاران پیشکسوت چه قبل وبعد از ان اثر گذار باشد وبتوانند در ارائه برنامه های ورزشی وحمایت ورزشکاران به بهترین شکل در ساماندهی وارائه برنامه ها کوشا باشند.

۶-تلاش در اجرای برنامه های هنری وفولکولوریک مازنی که در سالن ارشاد به عنوان یک مرکز فرهنگی وهنری در جهت حمایت از هنر وهنرمندان بیش از پیش برگزار شود ومربوط به یک زمان خاص نباشد درب مکانهای هنری واموزشی همیشه باید برای علاقمندان وکودکان ونوجوانان وجوانان وهمه مردم باز وبرگزاری کلاسهای اموزشی دایر باشد تا در راه با ارزش یادگیری هنر واموزش ان بدرخشند.

۷-پاک سازی وجابه جایی محل زباله از جنگل که در متن عنوان شد جای زباله جنگل نیست واموزش ونگهداری کاشت نهال وانواع درخت ودرختچه ها در سرتاسر شهرستان ومحیط زیست که در نگهداری این هدیه الهی سهیم باشیم هر انچه که امروز ما به یادگار بگذاریم فردا نسل ما می تواند ادامه راه با ارزش حفظ ونگهداری میراث فرهنگی،اجتماعی، زیست محیطی، تاریخی و… باشند.

۸-حمایت کارگران معدن واستفاده به جا در جهت حمایت معدنکاران و توجه به محل باطله های زباله زغال سنگ که وارد محیط زیست نشود.

امید داریم روز به روز شهرستان سوادکوه نه فقط با جذب سرمایه گذار بلکه با جذب منابع سرشاری که در دل خود جای داده باعث اقدام چشمگیر سرمایه گذاران، مسئولین ومتولیان این امر باشد.

گزارش :زینت موسوی پور

عکسها :مهر علی رهنمای

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.