کد خبر : 19503
تاریخ انتشار : جمعه 10 شهریور 1402 - 10:17
-

۱۱۸ هزار هکتار از اراضی ملی  استان سمنان  به اداره کل مسکن و شهر سازی استان سمنان واگذار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از واگذاری ۱۱۸هزار هکتار از اراضی ملی در حریم شهری با تفاهنامه به اداره کل مسکن و شهرسازی برای طرح نهضت ملی مسکن خبرداد.

به گزارش کارنامه فردا،جعفر مرادی حقیفی افزود: تغییر نمایندگی اسناد اراضی ملی از سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به سازمان زمین و مسکن برای طرح نهضت ملی مسکن بوده است و ما موظف هستیم اراضی شهرهای جدید که حریم آنها مشخص شده، به سازمان ملی زمین و مسکن واگذار کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان استان سمنان اضافه کرد: این اراضی در حریم شهرها، زمین‌هایی بوده که طرح‌های مرتع داری، جنگل‌کاری و آبخیزداری در آنها انجام نشده است.

به گفته وی همچنین در ۱۳ مورد ۱۳۰هزار متر مربع از اراضی ملی در طرح هادی روستایی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شد

وی با بیان اینکه مجموع استعلام‌های معادن در استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۰۱ فقره بوده است، گفت: با ۸۰ فقره از این استعلام‌ها موافقت شده است.

وی اضافه کرد: همچنین واگذاری اراضی برای طرح‌های کشاورزی ۲۰ مورد و غیرکشاورزی ۳۱ مورد در مجموع واگذاری ۲۴۰۰ هکتار بوده است..

۱۳مورد واگذاری زمین ۱۳ هکتاری به بنیاد مسکن دراستان سمنان به ثبت رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  سمنان  گفت: تغییر کاربری مجاز این زمین‌ها در یکسال اخیر با هدف توسعه مسکن در این استان انجام شده است.

وی اضافه کرد:۴۰۱ استعلام مربوط به معادن در یکسال گذشته در این استان انجام و با ۸۰ فقره از آن‌ها موافقت شده است و ۳۱۸فقره مخالفت گردیده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.