کد خبر : 19424
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهریور 1402 - 17:58
-

۳ پروژه منابع طبیعی به مناسبت هفته دولت در گرمسارافتتاح شد

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان گرمسار از افتتاح سه پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری گرمسار در هفته دولت خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا ،محمد معین گفت : این ۳ پروژه در راستای مدیریت جامع و نیل به سیاست ها و اهداف سازمان منابع طبیعی در بخش های بیابان زدایی و آبخیزداری با اعتبارات ملی سال ۱۴۰۱ اجرا گردیده است.

وی اظهار کرد : در راستای مدیریت حوزه های آبخیز و نیل به اهداف آبخیزداری مانند کنترل سیل، اخذ رسوب ، تقویت آبهای زیرزمینی، افزایش پوشش گیاهی و … آبخیزداری و آبخوان داری این پروژه با حجم ۳۰۰۰ متر مکعب شامل عملیات لایروبی بند خاکی چنداب با حجم ۲۸۰۰ متر مکعب و مرمت سرریز بندهای سنگ و ملات به حجم ۲۰۰ متر مکعب و با تخصیص یازده میلیارد و هفتصد و سی میلیون ریال اعتبار ملی اجرا گردیده است.

معین افزود : با هدف حفظ خاک و افزایش پوشش گیاهی و مقابله با پدیده گرد و غبار در بخش بیابان دو پروژه نهال کاری با سطح ۱۰۰ هکتار با گونه های تاغ و آتریپلکس و قره داغ در منطقه شورقاضی و اجرای عملیات آبیاری و مراقبت سنواتی در ۱۸۵ هکتار از منطقه کهک و با اعتبار دو میلیارد و صد و هفتاد و چهار میلیون ریال اجرا گردید.

وی گفت : اجرای این پروژه ها سبب اشتغال و بکارگیری بیش از ۲۰ نفر نیروی انسانی در شهرستان در طول مدت اجرای این پروژه ها گشت.

معین اظهار امیدواری نمود: با تخصیص به موقع اعتبارات زمینه مدیریت جامع حوزه های آبخیز، حفاظت از آب و خاک و اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری، مدیریت مناطق بیابانی، حفظ ، احیا و توسعه مراتع ، جنگل کاری و افزایش فضای سبز و … فراهم و سبب توسعه و اشتغال در گرمسار و ایوانکی گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.