کد خبر : 19132
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 11:33
-

حمایت از نخبگان سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با بیان اینکه کار بنیاد نخبگان یک فعالیت ستادی است، گفت: نخبه شناسی، نخبه‌پروری و نخبه‌گماری و در مجموع حمایت از نخبگان باید سرلوحه کار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان در گفتگو خبرنگار کار نامه فردا   با اشاره به تدوین سند راهبردی کشور گفت: این سند نتیجه سعی و تلاش فراوان و همفکری دغدغه‌مندان است و در بحث اجرایی شدن مندرجات آن چشم اندازی ترسیم شده که تلاش می‌شود بر مبنای آن حرکت و نقایص را رفع کرد.

وی با اشاره به تعریف نخبه در سند راهبردی کشور گفت: نخبه کسی است که در زمینه های علمی، فناوری فرهنگی، هنری و … کار بارز و برجسته ای را جهت اعتلای کشور انجام داده و این کار بر مبنای توانمندی ذاتی و یا توانمندی اکتسابی است.

کی پور گفت: افرادی که توانمندی ذاتی دارند و در مسیر کسب توانمندی اکتسابی جهت اعتلای کشور هستند، مستعد نخبگی تلقی می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان سمنان با تاکید بر ضرورت هم افزایی همه جانبه برای پرورش نخبگان کشور، گفت: کار بنیاد نخبگان کار ستادی است و همه اجزای کشور باید نخبه شناسی، نخبه پروری و نخبه گماری را سرلوحه کار خود قرار دهند، باید همه دستگاه های اجرایی مکلف به اجرای این سند باشند و بنیاد نخبگان در کنار پر کردن خلأها موظف به نظارت بر این فعالیت هاست.

گفتنی است: در قالب طرح سرای امید بیش از ۱۵۰ تن از نخبگان و مستعدان برتر استان سمنان به مشهد مقدس اعزام شدند.

طرح سرای امید با هدف ارتباط بیشتر جامعه نخبگانی و بنیاد ملی نخبگان اجرا شده و در این طرح برنامه های متنوع تفریحی، زیارتی و فرهنگی برای نخبگان و مستعدان برتر تدارک دیده شده است.

خبرنگار – شهر بانو خسرو ی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.