کد خبر : 19016
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 تیر 1402 - 17:30
-

استان سمنان اولین استان غیرنفتی کشور با رشد اقتصادی مثبت است

استاندار سمنان گفت: استان سمنان اولین استان غیر نفتی کشور است که رشد اقتصادی آن مثبت می باشد.

به گزارش کارنامه فردا،محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در آیین تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه استان سمنان که با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صمت در سالن جلسات اتاق بازرگانی استان انجام شد وجود همدلی و ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی را از عوامل موثر در کسب موفقیت ها برشمرد و افزود: استان سمنان اولین استان غیر نفتی کشور است که رشد اقتصادی آن مثبت می باشد.

وی تصریح کرد: تاکید مقام معظم رهبری در پیامهای نوروزی مبنی بر توجه به اقتصاد و معیشت مردم، نشانگر توجه مضاعف به این حوزه است که در استان سمنان بخش خصوصی علاوه بر مسائل اقتصادی در بسیاری از مسائل اجتماعی نیز همراه و همگام با دولت بوده است.

استاندار سمنان با اشاره به اتفاقات مهم حوزه تولید، طی دو سال اخیر در استان سمنان گفت: در دو سال گذشته، حتی یک واحد صنعتی در سطح استان سمنان تعطیل نشد و علاوه بر آن در بسیاری از واحدهای تولیدی نیز افزایش ظرفیت داشتیم.

سید محمدرضا هاشمی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۱۰ واحد ۱۰۰ درصد تعطیل مجددا راه اندازی شده است، اظهار کرد: استان سمنان استان ایده‌ها و ابتکارات جدید است و تشکیل ستاد احیای واحدهای راکد و یکشنبه های صنعتی برای اولین بار از این استان آغاز شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی در کشور ۳.۷ درصد است، گفت: این میانگین در استان سمنان ۵.۳ درصد می‌باشد.

وی با بیان اینکه استان سمنان اولین استان غیر نفتی کشور با رشد اقتصادی مثبت است، افزود: استان سمنان با پرداخت بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی بعد از استان البرز رتبه دوم کشور را دارد و در زمستان ۱۴۰۱ نرخ بیکاری بر اساس اعلام وزارت کار و رفاه اجتماعی و سازمان آمار کشور بعد از ۱۸ سال در استان به کمترین نرخ یعنی ۵.۷ دهم درصد رسیده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه دولت تمهیداتی برای تامین مسکن ملی کارگران اندیشیده است، افزود: برای تامین نیروی کار نیز استفاده از نیروهای داخل استان در اولویت است و در مراحل بعد، تامین نیروی کار از استانهای همجوار و نیروهای اتباعی که سیکل اداری را طی کرده باشند در دستور کار قرار دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.