کد خبر : 18991
تاریخ انتشار : یکشنبه 4 تیر 1402 - 18:43
-

گرایش نسل جدید به مصرف مواد مخدر ، یکی از بزرگترین دغدغه های موجود است

ابراهیم پورتقی فعال فرهنگی و رسانه در یادداشتی گفت :گرایش نسل جدید به مصرف مواد مخدر ، یکی از بزرگترین دغدغه های موجود است که همه را درگیر خود نموده است.

به گزارش کارنامه فردا ،دریادداشت ابراهیم  پورتقی مدیر مسئول پایگاه خبری  ندای مردم دو استان و کارنامه فردا آمده است؛امروزه ، جهان با سرعت خیره کننده ای در حال تغییر و تحول است .
علم پیشرفت می کند و صنایع کامل تر می شوند.اما در کنار توسعه و پیشرفت در جهان شاهد آن هستیم که با دخالت بشر بیماری های جدید و آسیبهای اجتماعی بسیاری ظهور می کنند و سلامتی انسان هارا به خطر می اندازند.
یکی از مهمترین مشکلات و آسیب ها در جامعه، گرایش جوانان به “مصرف مواد مخدر از حالت سنتی به پیشرفته و صنعتی است”.

“اعتیاد به مواد مخدر” سلامت آحاد بشر را تهدید نموده و این یک دغدغه بزرگ برای کلیه جوامع به ویژه ایران عزیزمان شده است.

“سن اعتیاد” روز به روز کاهش داشته و بی شک کثرت و انبوهی ازجمعیت نوجوانان و جوان کشورمان در معرض خطر قرار گرفته اند.

با گریزی به آمار های سازمان بهداشت جهانی ، متوجه می شویم که در بعضی از حوزه ها که بسیار با اهمیت بوده در جایگاه های مناسبی قرار نداریم.

حوزه هایی از قبیل: شادی ، غم ، خشونت ، اعتیاد به مواد مخدر و دیگر آسیب ها میتوانند مارا دچار اختلالات و مشکلاتی در جهت توسعه ی پایدار نماید.

به بهانه “۵ تیر ماه ” سالروز “جهانی مبارزه با مواد مخدر” گام به گام با همه ی دستگاه های اجرائی و به ویژه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، تلاش خواهیم کرد بااطلاع رسانی  برنامه های شادی آفرین ، تفریحات سالم و در نهایت ورزش برای همه گام های موثر و مثبتی برداریم.

“نشاط اجتماعی” شعار ماست.
چرا که افراد از آن احساس رضایت کرده و موجب پویائی جامعه خواهد شد.

با “ورزش و تفریحات سالم” می توان موجب تقویت اعتماد به نفس ، و ریشه کنی افکار منفی و نا آرام و هیجانهای رنج آور و مخاطره انگیز در بین نوجوانان و جوانان شد.

تفریحات سالم عوامل امید بخشی و شادی آفرین مانند رضایت و تحمل ، پرهیز از گناه ، مبارزه با نگرانی و اتخاذ شیوه صحیح برخورد با مشکلات و … را در افراد افزایش داد و در نهایت موجب ارتقاء و توسعه همه جانبه جامعه خواهد شد.

کلام آخر:
گرایش نسل جدید به مصرف مواد مخدر ، یکی از بزرگترین دغدغه های موجود است که همه را درگیر خود نموده است و سالیانه افراد بسیاری بر اثر مصرف این گونه مواد جان خود را از دست داده و علاوه بر مرگ و میر افراد ، در بحث اقتصادی نیز زیانها و خسارت های جبران ناپذیری نیز بر پیکره جامعه وارد نموده است.

امیداست با ورزس ، تندرستی و گرایش آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به تفریحات سالم و شادی آفرین گامی در راه ” اعتلای جامعه ای سالم” بر داریم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.