کد خبر : 18925
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1402 - 21:33
-

نقش روابط عمومی  ارزش‌آفرینی است نه یک تابلو

مدیرمسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری  ندای مردم دو استان روابط عمومی را یک ارزش آفرینی در سازمان دانست.

در یادداشت ابراهیم پورتقی  آمده است؛روابط عمومی در یک سازمان صرفا تابلو مجموعه نیست بلکه  ارزش‌آفرینی، برندسازی و اعتماد‌سازی است.

وی برندینگ، اعتمادسازی، آینده‌نگری، بحران‌ستیزی، آگاهی‌دهی و اطلاع‌یابی را از وظایف این مجموعه بیان کرد .

پورتقی افزود :روابط عمومی باید بتواند شادی را به کارکنان هدیه کند و اگر مدیر روابط عمومی وارد سازمان شود باید با خودش انرژی انتقال بدهد.

مدیر مسئول کارنامه فردا با اشاره به  داشتن الزم سه مهارت روابط عمومی ها گفت: یک فرد روابط عمومی در ابتدا باید مهارت ذاتی دوم مهارت علمی مهارت سوم مهارت تجربه است که یک   روابط عمومی باید هرسه این مهارت‌ها را با هم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید نگاه به روابط عمومی را ، یک نگاه نوین بداند افزود: چرا که امروز وظایف روابط عمومی‌ها بسیار گسترده‌تر از گذشته است. مقام معظم رهبری در این ارتباط می‌فرمایند: «روابط عمومی‌ها می‌توانند فعالیت‌ نهادها را ارزیابی و منعکس کنند و مشخص‌کننده روش‌ها و نقص‌های دستگاه مربوط به خود باشند.» به همین دلیل است که روابط عمومی نوین باید نقش‌های بسیار متفاوتی را ایفا کند؛ از جمله اینکه ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی را تنظیم کند.

این فعال  رسانه ی اذعان داشت :متاسفانه درایران روابط عمومی در جایگاه اصلی خویش قرار ندارد و بعد از ۵دهه  از پیدایش آن در ایران به روند کندی پیش می رود

صاحب امتیاز پایگاه خبری کارنامه فردا ادامه داد :روابط عمومی نزدیک ترین مشاور برای مدیر است اگر با نگاه مثبت مدیر همراه باشد مدیر یا مسئول روابط عمومی می تواند سازمان را با شیوه های نوین مدیریتی روابط عمومی وراهکارهای لازم با توجه به روز افزونی علم ارتباطات به اهدافش برساند.

پورتقی اضافه کرد:اگردر سطح کلان سازمان ها بنگریم  می توانیم به اهمیت روابط عمومی پی ببریم که فعالیت روابط عمومی زیر نظر مدیران ارشد و بالاترین مقام دستگاه نقش و اهمیت ان را نشان می دهد که البته در کشور  از سوی برخی مدیران توجه خاصی به روابط عمومی نمی شود  و اشخاص ناکارمد و غیر متخصص را در مسند مدیریت روابط عمومی قرار می دهند

این کارشناس رسانه در پایان افزود :مدیر روابط عمومی  از تمامی اخبار و اطلاعات در سازمان باید اطلاعات کافی داشته باشد وبتواند جایگاه خود را درسازمان ارتقا دهد و اگر مدیران ً از نظرات کارشناسی آنها استفاده کنند نگرش آنها  نسبت به روابط عمومی تغییرخواهد کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.