کد خبر : 18464
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 اسفند 1401 - 13:17
-

ساخت بزرگترین پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال کشور در شاهرود ۹۵ درصد پیشرفت دارد

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه بزرگترین پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی کشور بهار ۱۴۰۲ در شاهرود به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پیشرفت فیزیکی این مجموعه هم‌اکنون ۹۵ درصد است.

به گزارش کارنامه فردا،محسن نظری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های راهبردی پارک علم و فناوری استان سمنان ساخت و بهره‌برداری از مجموعه پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در شاهرود است.

وی با بیان اینکه این مجموعه از بین ۵۱ پارک فناور کشور در سطح یک قرار گرفت، ادامه داد با حمایت‌های دولتی، خیران و سرمایه گذاران بخش خصوصی وظیفه ساخت این پردیس در حوزه اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی را که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است به عهده دارند.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان خاطر نشان کرد: ساخت مجموعه پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی با کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی خیران در حال انجام است.

وی اضافه کرد: پیگیری مجوزها، عملیات تکمیلی، بهسازی، تکمیل زیرساخت‌ها و فراهم آوردن آزمایشگاه‌های تخصصی با کمک بخش خصوصی و خیران بزودی به سرانجام می‌رسد.

نظری ادامه داد: شرکت‌هایی که در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات (ICT)، فناوری اطلاعات (IT)، هوش مصنوعی، بیک دیتا، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و تمامی صنایعی که نیازمند صنعتی هوشمند هستند، می‌توانند در این مجموعه فعالیت کنند.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه در گام نخست چهار هزار مترمربع از این مجموعه با ایجاد زیرساخت‌ها آماده بهره‌برداری می‌شود، گفت: این پردیس بزرگترین مرکز تخصصی اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه فراخوانی ویژه پذیرش شرکت‌های فعال در حوزه آی سی تی و هوش مصنوعی توسط پارک علم و فناوری استان سمنان صادر شده است، ابراز کرد: وام ویژه تجاری سازی تا ۸۰۰ میلیون تومان و اتصال به تنها شتاب دهنده تخصصی استان در حوزه آی سی تی به این شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

نظری با بیان اینکه امکان استقرار رایگان در پردیس برای طرح‌های ویژه وجود دارد، اظهار کرد: امکان ارایه طرح‌های ویژه به منظور جذب سرمایه‌گذاران در پردیس تخصصی اقتصاد دیجیتال در پارک علم و فناوری استان سمنان فراهم شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان سمنان تأکید کرد: حضور طرح‌های برگزیده و تقاضامحور در نمایشگاه بین‌المللی حوزه آی سی تی با حمایت‌های مالی بلاعوض از سوی پارک علم و فناوری استان سمنان انجام می‌شود.

پارک علم و فناوری استان سمنان دارای ۶ پردیس تملیکی در کل استان است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.