کد خبر : 18121
تاریخ انتشار : شنبه 1 بهمن 1401 - 14:23
-

هوای پاک با مسوولیت‌پذیری همگان تحقق می‌یابد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود با بیان اینکه هوای پاک با مسوولیت‌پذیری همگان تحقق می‌یابد، گفت: استفاده از هوای پاک حق تمامی افراد جامعه است.

به گزارش کارنامه فردا،علی اکبر قربانلو افزود: اگر همه افراد جامعه احساس مسوولیت کنند، هوای پاک در تمامی شهرها تحقق می‌یابد.

وی با اشاره به شعار هفته هوای پاک « تحقق هوای پاک، حقوق عامه، اراده ملی» ابراز کرد: استفاده از هوای پاک، تمیز و بدون آلایندگی حق همه مردم است که باید با یک اراده ملی و همه جانبه این امر پایدار گردد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود تصریح کرد: مدیران واحدهای صنعتی با رعایت ضوابط زیست محیطی می‌توانند از آلودگی شهرهای همجوار کارخانه‌های خود جلوگیری کنند.

قربانلو بر ضرورت انجام معاینه فنی خودروهای شخصی و اداری تاکید کرد و گفت: برخورد جدی مسوولان با صنایع آلوده کننده هوا باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کنترل و پایش هوا توسط کارشناسان حفاظت محیط زیست به طور مستمر انجام می‌شود، اظهار کرد: سرکشی و بازدید سرزده از واحدهای صنعتی و تولیدی که با آلودگی هوا در ارتباط هستند مانند واحدهای تولید شن و ماسه، آسفالت، آجر، فولاد، ذوب آهن، زغال و سیمان در دستور کار است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود از نصب ۲ دستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر خبر داد و ابراز کرد: یکی از این دستگاه‌ها در شهرداری و دیگری در اداره حفاظت محیط زیست استقرار دارد.

وی با بیان اینکه ثبت مشخصات واحدهای صنعتی توسط صاحبان صنایع در سامانه محیط زیست ضروری است، افزود: در پایش‌های فصلی از صنایع واحد تولیدی در صورت رعایت نکردن موارد زیست محیطی اخطار می گیرد و رفع نکردن آن موجب قرار گرفتن آن واحد در فهرست صنایع آلاینده می‌شود.

قربانلو با بیان اینکه استقرار صنایع در حریم شهرها غیرقانونی است، ابراز کرد: یکی از مواردی که موجب تشکیل پرونده و ارجاع آن به دادگاه شد، توجه نکردن مدیران شهرک صنعتی به ظرفیت تصفیه خانه متناسب با فاضلاب صنایع در این شهرک بود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود ادامه داد: از عوامل دیگر آلودگی زیست محیطی در شهر شاهرود فعالیت مراکز جمع آوری ضایعات در حریم شهر و همچنین فعالیت مراکز فروش سیمان فله‌ای است که باید شهرداری در این خصوص اقدام کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.