کد خبر : 17319
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1401 - 17:13
-

آنفلوآنزا برای سالمندان خطرناک‌تر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ابتلای افراد بالای ۷۰ سال به آنفلوآنزا نسبت به نوجوانان و جوانان خطرناک‌تر است و این قشر نیازمند مراقبت بیشتری هستند.

به گزارش کارنامه فردا،حسین شیبانی روز دوشنبه به رسانه‌ها افزود: افراد بالای ۷۰ سال به ویژه کسانی که بیماری زمینه‌ای قلبی و تنفسی دارند باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

وی استفاده از ماسک به منظور جلوگیری از ابتلا به آنفلوآنزا را موثر دانست و ابراز داشت: برای زنان باردار و افراد دارای شغل پرخطر از جمله پزشکان و پرستاران که به طور معمول در معرض خطر هستند، استفاده از یک لایه ماسک ضروری است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تاکید کرد: افرادی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند، حقوق دیگران به ویژه سالمندان و زنان باردار در خانواده را رعایت کنند و تا بهبودی کامل در قرنطینه بمانند.

شیبانی با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته روند مراجعه و بستری مبتلایان به ویروس آنفلوآنزا در شرق استان سمنان کاهشی بود، افزود: بیشتر بستری شدگان آزمایش کرونای منفی دارند و به طور معمول پاسخ حدود ۳۰ درصد آزمایش‌های آنفلوآنزا مثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ فوتی بر اثر ابتلا به ویروس آنفلوآنزا در شهرستان‌های شاهرود و میامی ثبت نشد، تصریح کرد: اکنون بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این ۲ شهرستان بستری نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تأمین دارو در یک مدت دچار وقفه شد، اظهار داشت: تأمین برخی اقلام دارویی طی ۲ هفته گذشته روند مناسبی پیدا کرده است و هم اکنون فقط شربت‌های آنتی بیوتیک اطفال در داروخانه‌ها دچار کمبود است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Content Generator پنجشنبه , ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۳۷

Artificial intelligence creates content for the site, no worse than a copywriter, you can also use it to write articles. 100% uniqueness :). Click Here:👉 https://stanford.io/3FXszd0