کد خبر : 17305
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 آبان 1401 - 16:01
-

شکارچیان متخلف در خلخال دستگیر شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال از دستگیری شکارچیان متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز در مناطق حفاظت شده این شهرستان کرده بودند، خبر داد.

به گزارش کارنامه فردا،نعمت اله جوانمردی افزود: با تلاش محیط بانان این اداره و طی دو عملیات جداگانه چهار شکارچی متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز در منطقه حفاظت شده آق داغ واقع در بخش شاهرود این شهرستان کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال اضافه کرد: از این افراد سه قبضه سلاح شکاری مجاز و دارای مجوز حمل سلاح و همچنین یک قبضه سلاح شکاری قاچاق وغیرمجاز که برای کشتار وحوش منطقه حفاظت شده بکار گرفته شده بود،در حوالی روستای تیل از توابع بخش شاهرود کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه هوشیاری محیط بانان منطقه مانع از شکار پرندگان وحوش این منطقه شده و قبل از کشتارحیوانات وحشی شکارچیان متخلف دستگیر شدند، اظهار کرد: از افراد دستگیر شده تعدادی فشنگ ساچمه‌زنی ویژه شکار پرندگان کشف و ضبط شد.

جوانمردی با اشاره به خسارات وارده از جانب شکار غیر مجاز وحوش در مناطق حفاظت شده، افزود: شکارچیان متخلف پس از تکمیل پرونده جهت طی مراحل قانونی به محاکم قضایی منطقه تحویل داده شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر هرگونه اقدام به شکار وحوش در مناطق حفاظت شده و مناطق آزاد به لحاظ ممنوعیت صدور پوانه شکار حیوانات وحشی اکیدا ممنوع است.

وی گفت: افزایش سطح حفاظت و مراقبت از مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان موجب افزایش جمعیت وحوش منطقه در طول سال‌های اخیر شده و تشدید اقدامات پیشگیرانه در سال جاری نیز که با هدف جلوگیری از هرگونه اقدام به شکار غیرمجاز صورت می‌گیرد همچنان به قوت خود ادامه خواهد یافت.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست خلخال با اشاره به اهمیت حفظ و حراست از حیات وحش منطقه گفت: همیاران و دوستداران محیط زیست در صورت مشاهده شکارچیان غیرمجاز در منطقه هرگونه تخلفات زیست محیطی را به سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ حفاظت محیط زیست استان گزارش کنند.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ به مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.