کد خبر : 17226
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401 - 19:46
-

کارشناس فضای مجازی

ایجاد وحدت مهم ترین مولفه در حوزه سواد رسانه ی است

ابراهیم پورتقی گفت: وحدت مهم ترین مولفه در حوزه سواد رسانه ی است

ابراهیم پورتقی در گفتگو با کارنامه فردا با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی ماندگار و تاثیر گذار است بعنوان کلیدی‌ترین مفهوم، تغییر مخاطب به کاربر است.
وی افزود :اگر مسولان ، برنامه ریزان و مخاطبین در حوزه سواد رسانه‌ای آگاه باشندمی توانند مخاطب آگاه و کنشگربیشتری در این حوزه داشته باشیم
پورتقی با اشاره به اینکه حساسیت در مورد فضای مجازی به ویژه برای والدین یک ضرورت است اشاره کرد: اکثریت خانواده ها و مخاطبین در این فضای قرار می گیرند که هیچ اطلاعی از چگونگی محتوایی ندارند
این کارشناس فضای مجازی به نبودن زیرساخت‌های مناسب ،سیاست گذاری یک بام و دو هوا عدم شناخت مناسب مخاطب از کنشگری در این فضا را سه مشکل جدی در سواد رسانه‌ای دانست.
وی افزایش دانش سواد رسانه‌ای را یک امر مهم برای فرزندان در عصر تکنو لوژی بیان کرد و گفت:در شرایط فعلی فضای مجازی بخشی از زندگی شده است.
ابراهیم پورتقی افزود عصری که ما در آن زندگی می‌کنیم، عصر رسانه‌هاست و شناخت این دوره، فارغ از شناخت رسانه‌ها، بی‌معنا خواهد بود.
وی اضافه کرد :سواد رسانه‌ای، کلید شناخت رسانه‌هاست و اگر این کلید همراه مردمان این عصر نباشد، رسانه‌ها زندگی آن‌ها را با توجه به منافع و مقاصد خود، مدیریت خواهند کرد.
پورتقی در پایان ابزار داشت :ایجاد وحدت مهم ترین مولفه در حوزه سواد رسانه ی از وظایف متولیان این حوزه است ا لبته اقدامات سلبی در این زمینه به تنهایی موثر نیست و بایستی در حوزه ی پیش بینی و پیشگیری نیز تلاش مضاعفی از سوی دستگاههای مختلف صورت گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.