کد خبر : 17193
تاریخ انتشار : جمعه 13 آبان 1401 - 23:44
-

مهم‌ترین نقش شورای فرهنگ عمومی نظارت در اجرای پازل نهادهای فرهنگی است /فرهنگ عمومی بسترساز توسعه رشد و تعالی در کشور محسوب می شود

ابراهیم پورتقی فعال اجتماعی و رسانه ی در یادداشتی ضمن تبریک فرا رسیدن روز شورای فرهنگ عمومی گفت:مهم‌ترین نقش شورای فرهنگ عمومی نظارت در اجرای پازل نهادهای فرهنگی است .

گزارش کارنامه فردا ،در این یاداشت آمده است :چهاردهم آبانماه روزفرهنگ عمومى در کشور ما نام گرفته که مؤید اهمیت توجه به فرهنگ عمومى جامعه است و معناى ان پذیرش فرهنگ غالبى است که در بین مردم رواج دارد و به جهت عمومیت آن نیاز به مراقبت ویژه دارد چرا که وقتى رفتارى به هر دلیلى بین عموم مردم رواج یافت زمینه پذیرش از سوى احاد جامعه تسهیل مى گردد و بعضاً بدون تفکر و بررسى با اقبال مواجه مى گردد به همین جهت است که همواره افراد تأثیر گذار در جامعه باید با هوشیارى به این مقوله مهم توجه نمایند و هر چه سریعتر با فراهم نمودن امکانات به اصلاح انحرافات و  کج روی های احتمالى در جامعه قبل از گسترش و فراگیر شدن ان بپردازند

ابراهیم پورتقی  اذعان داشت در حال حاضر فرهنگ عمومی و فرهنگ یک رابطه عمومیت و خواص مطلق دارند.
وی ادامه داد :یعنی هر امری که در قلمرو فرهنگ عمومی است، فرهنگی محسوب می­شود ولی هر امر فرهنگی الزاماً موضوع فرهنگ عمومی نیست.
لذا بر مبنای این تعریف می­ بایست متولیان امر مأموریت­های شورای فرهنگ عمومی را طوری تبیین کنند کنند تا فرهنگ عمومی همان طور که از اسم آن مشخص می­ شود، فرهنگی است که به روابطی عادی و عمومی جامعه بپردازد .
مدیرمسئول پایگاه خبری کارنامه فردا بیان داشت :انتظار است متولیان در مجموعه شورا در واقع باید تلاش کنند فرهنگ عمومی را  از «بایدها» به «باورها» برسند.
صاحب امتیاز نشریه ندای مردم دواستان  افزود:فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزشها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

پورتقی اضافه کرد:اعضای شورای فرهنگی بایستی در نظر داشته باشند مهمترین نقش شورای فرهنگ عمومی در جریان سازی فرهنگی تبدیل بایدها به باورها ست که فرهنگ عمومی بسترساز توسعه رشد و تعالی در کشور است.
وی گفت: امروزه بحث فرهنگ کار و مهارت­ آموزی که قطعا سند نیز داریم، یا موضوع تعاون و احسان و موضوعاتی مثل فرهنگ وقف و اسناد دیگری که تدوین شده مجموعه در این ارتباط و فرهنگ سازی باید متولیان امر با یک برنامه ریزی درست و منظم به سمت باورهای عمومی حرکت کنند .

در پایان این یادداشت آمده است :بنده این روز مهم را به عموم شهروندان عزیز و تمامی دست اندر کاران امور فرهنگى و تلاشگران سازمانهاى مردم نهاد تبریک عرض مى کنم و از همگان تقاضا دارم بطور جدى مراقب و مواظب نفوذ فرهنگ هایى که باعث و بانى ایجاد اختلاف بین مردم منسجم و یکپارچه کشور عزیزمان میشوند باشند و اجازه ندهند فرهنگ کهنسال ایرانى اسلامیمان مورد هجمه  و تاخت و تاز بد خواهان قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.